بازدید از مساجد شهر و رسیدگی به مشکلات محله ها

شهردار اراک و اعضای شورای اسلامی این شهر (22آذر)در مراسمی از محله ها و مساجد شهر اراک بازدید کردند و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، منوچهر کاظمی، رئیس شورای اسلامی شهر اراک پس از بازدید از چند محله و مسجد در جمع خبرنگاران گفت: این بازدید پیرو تماس ها و مکاتبات مردمی صورت گرفته که مسئولان شهرداری و شورای شهر از نزدیک از این مکان ها بازدید کردند تا در راستای رفع مشکلات و موانع پیش روی این محله ها تلاش کنند.


وی با اشاره به اینکه در این بازدیدها علاوه بر مسئولان شهرداری اعضای شورای شهر، حجت الاسلام علییاری، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان نیز حضور داشتند، افزود: ‌بازدید از پنج مسجد و رسیدگی به مشکلات آنها از جمله اهداف این بازدیدها بود.

 

دکتر کاظمی مساحت مساجد در شهرک های جدید الاحداث را ضروری دانست و اضافه کرد: این شهرک ها باید علاوه به ساختمان های مسکونی و تجاری، مسجد،‌ فضای سبز، مراکز فرهنگی و خدماتی نیز احداث شود.


وی با اشاره به وقف 300 متر زمین در شهرک پردیس توسط یک واقف برای احداث مسجد خاطرنشان کرد: این متراژ زمین برای احداث مسجد کافی نیست و امید است بعد از مذاکره با واقف و شهرداری مکان دیگری در همین شهرک با متراژ 700 متر را در اختیار مسجد و مکان فوق الذکر را به شهرداری واگذار کنیم.


رئیس شورای اسلامی شهر اراک پرداخت کمک مالی به مسجد شهدا، خیابان راهزان و تعیین تکلیف زمین های اطراف مسجد، آبادسازی و رسیدگی به فضاهای خالی اطراف مساجد، ارایه خدمات و امکانات به اهالثی شهرک پردیس رسیدگی به مشکلات حسینیه شهدا و مذاکره با تربیت بدنی برای اختصاص زمین برای ساخت مسجد و مراکز فرهنگی، رسیدگی به مشکل شهروندان در منطقه حافظیه را از نتایج این بازدیدها عنوان کرد.


وی در ادامه ضمن تاکید بر همکاری مردم با شهرداری گفت:‌ مردم باید شهرداری را در ارایه خدمات مطلوب یاری کنند چرا که اگر حمایت مردم نباشد شهر آباد نمی شود.


دکتر کاظمی همچنین به حضور اعضای شورای شهر و شهردار در منطقه کوی صالح آباد و ولی آباد اشاره کرد و افزود:‌ منطقه صالح آباد و ولی آباد خارج از محدوده شهری هستند و مشکلات فراوانی دارند که امید است با همکاری شهرداری این منطقه در محدوده شهری قرار گیرند و مشکلات آنان مرتفع شود.


وی رفع مشکل ترافیک منطقه، ایجاد میدان در چهارراه ها، جمع آوری نخاله های شهری و جدول بندی، آسفالت معابر در کوی صالح آباد و ولی آباد، ایجاد فضای سبز طبیعی و اعطاء خدمات و تسهیلات به مردم این منطقه را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 205016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha