معلم کردستانی عنوان پژوهشگر برگزیده کشوری را کسب کرد

دبیر شهرستان قروه در پانزدهمین برنامه معلم پژوهنده سال تحصیلی 91-90 به عنوان پژوهشگر برگزیده کشوری انتخاب شد.

خسرو ساکی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: در سال تحصیلی گذشته تعداد 639 نفر از معلمان استان در برنامه معلم پژوهنده شرکت کردند که از این تعداد 185 نفر در مرحله استانی منتخب و تعداد 20 نفر نیز به مرحله کشوری معلمان پژوهنده راه یافتند که در این مرحله فاطمه حاجیان دبیر شهرستان قروه در رشته مشاوره موفق به کسب عنوان پژوهشگر برگزیده کشوری شد.


وی افزود: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است.

 

ساکی اظهار داشت: نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست. اما علی رغم اعتراف و اذعان نسبت به اهمیت مقوله پژوهش، این حوزه با دشواری‌های ساختاری و عملکردی فراوانی مواجه است.

 

وی تصریح کرد: اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد، بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود و ازاین رو یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته، توجه خاص به امر پژوهش است.


مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان پویایی علم را در گرو پژوهش دانست و گفت: پیشرفت های بشر طی دوران های مختلف تاریخ به واسطه پژوهش صورت گرفته است.

 

گفتنی است در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش با حضور مسئولان آموزش و پرورش و دست اندرکاران تحقیق و پژوهش استان برگزار می شود از پژوهشگران برگزیده استانی و کشوری تجلیل می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 205485

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha