زلزله زهان به 100 واحد مسکونی در درمیان خسارت وارد کرد

فرماندار درمیان گفت: زلزله 5.5 ریشتری زهان، سبب وارد آمدن خسارات به 100 واحد مسکونی در روستاهای بخش قهستان این شهرستان شد.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، رجبعلی براتی در بازدید از مناطق زلزله زده این شهرستان اظهار کرد: تعداد هفت واحد مسکونی بالای 80 درصد، یک واحد بالای 45درصد و 92 واحد زیر 30درصد خسارت دیده اند.


وی با اشاره به اینکه بخش قهستان بیش از سایر مناطق شهرستان شدت زمین لرزه را احساس کرد، افزود: در روستاهای آنیک، نوغاب آنیک، اشقیز، مناوند، خونیکسار و شهر قهستان خسارت‌هایی گزارش شده است.


نماینده دولت در شهرستان درمیان با تاکید بر اینکه بازدید کارشناسان ستاد مدیریت بحران شهرستان از روستاهای بخش قهستان گفت: فهرست واحدهای مسکونی خسارت دیده برای دریافت تسهیلات به ستاد مدیریت بحران ارسال می شود.
وی ادامه داد: پس از این زلزله نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر وارد عمل شده و مشغول به خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان شدند.


وی یادآور شد: توجه به حذف بافت‌های فرسوده و مقاوم‌سازی منازل روستایی مهم‌ترین نیاز شهرستان درمیان است.


براتی از مقاوم‌سازی هزار و 800 واحد مسکونی روستایی در شهرستان درمیان خبر داد و گفت: بیش از 120 مورد مایحتاج زلزله‌زدگان شامل 39 چادر امدادی، 25 پتو، 25 موکت، مواد غذایی و لوازم اولیه زندگی در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است.


به گزارش روابط عمومی فرمانداری درمیان، وی از آمادگی کامل ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان برای امدادرسانی خبر داد و افزود: اعضای ستاد سوانح غیرمترقبه درمیان به سرعت برای ارزیابی خسارات ناشی از زلزله و کمک به مصدومان احتمالی در شهرستان حاضر بودند.


فرماندار درمیان، چندین بسته امدادی از قبیل چراغ‌، ظرف، روغن مایع، کنسروجات، لوازم بهداشتی، برنج و حبوبات را از دیگر اقلام ارسالی شهروندان درمیانی برای کمک به زلزله‌زدگان دانست و خاطرنشان کرد: ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان همچنان در آمادگی کامل قرار دارد و مشغول ارائه خدمات به زلزله‌زدگان است.


پایان پیام/
 

کد خبر 205945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha