45 هزار دانش آموز استان آموزش های خاص قرآن را فرا می گیرند

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: 45نفر از دانش آموزان استان مرکزی سالانه آموزش های قرآن را فرا می گیرند.

سیف الله کریم زاده٬ مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به وجود 200 مدرسه عام و 21 مدرسه خاص قرآن در استان‌ مرکزی گفت: در مجموع 45 هزار دانش آموز هر ساله آموزش‌های خاص قرآنی را فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به هفته قرآن در آموزش و پرورش افزود: در این هفته در مناطق پانزده گانه آموزش و پرورش استان، مراسم مختلفی با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می شود.

 

کریم زاده ادامه داد: در این همایش‌ها به‌ منظور ارتقای علمی دانش‌آموزان در زمینه قرآنی از حضور قاریان مطرح ملی و بین‌المللی دعوت شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: با حضور قاریان کشوری دانش آموزان با صوت و لحن بیشتر آشنا شده تا زمینه تلاوت‌های زیبا توسط قاریان جوان ایجاد شود.

 

کریم زاده با اشاره به اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری آموزش و پرورش مجری این طرح ملی شده است، گفت: تعداد 70 هزار دانش آموز در این طرح شرکت داشتند که حافظ یک جزء تا کل قرآن ‌کریم شدند و همچنین 4 درصد از فرهنگیان نیز در این طرح حضور پیدا نمودند.

 

وی افزود: در زمینه فعالیت قرآن و نماز نیز استان مرکزی رتبه ممتاز را کسب نمود و این نشان‌دهنده عزم جزم همه مسئولان استانی و توجه به این مهم است.


پایان پیام/

کد خبر 209495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha