معمر قذافی دیکتاتور طیّ حداکثر سه روز 46 نفر را کشت

«مالکولم اسمارت»،مدیر خاورمیانه عفو بین الملل در بیانیه ای اعلام کرد:افزایش قابل توجه شمار قربانیان و نوع مصدومیت آنها نشان میدهد؛نیروهای امنیتی ازمسئولان برای کاربرد زور علیه تظاهرکنندگان دستور دریافت کرده اند

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ سازمان عفو بین الملل اعلام کرد نیروهای امنیتی لیبی با تیر اندازی مستقیم به تظاهرکنندگان در هفتاد و دو ساعت گذشته در نا آرامی‌ های این کشور 46نفر را کشتند.
این سازمان با صدور بیانیه ای اعلام کرد بر اساس منابع بیمارستان الجلا در بنغازی ( شرق )، یکی از شهرهایی که با نا آرامی گسترده روبرو بود قربانیان اغلب از ناحیه سر، سینه و گردن هدف گلوله قرارگرفته اند.
مالکولم اسمارت مدیر خاورمیانه عفو بین الملل در بیانیه ای اعلام کرد " افزایش قابل توجه شمار قربانیان و نوع مصدومیت آنها نشان می دهد نیروهای امنیتی از مسئولان برای کاربرد زور علیه تظاهرکنندگان دستور دریافت کرده اند ".
اسمارت افزود:‌ "مسئولان لیبی باید فورا از اقدامات نیروهای امنیتی جلوگیری کنند. مسئولان کشتارهای غیر قانونی و توسل به زور چه افرادی که به آن اقدام کرده اند و چه آنهایی که دستور داده اند، باید شناسایی و محاکمه شوند ".
بنا بر گزارش واحد مرکزی خبر صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران؛ بر اساس اطلاعاتی که منابع بیمارستانی الجلا به عفو بین الملل گزارش کرده اند، بیست و هشت نفر در تظاهرات روز پنجشنبه بنغازی کشته و بیش از یکصد و ده تن زخمی شدند و در تطاهرات روز جمعه این شهر نیز دست کم سه تن دیگر کشته شدند.
در شهر البیضا واقع در شرق لیبی پنجشنبه که " روز خشم " علیه حکومت سرهنگ معمر قذافی نامیده شده بود، دست کم پانزده نفر کشته شدند.
قذافی از سال 1969 بر لیبی حکومت می کند.
پایان پیام/
 

کد خبر 21795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha