تاسیس سازمان امربه معروف و نهی از منکر یک امر ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، تاسیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر را در راستای ترویج اخلاق اسلامی یک امر ضروری در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری، شب گذشته (3 بهمن) در دیدار با جمعی از مسئولان اجرایی و فرهنگی شهر تبریز به تشریح اهمیت کار فرهنگی و ضرورت توجه به این مقوله در جامعه پرداخت.


آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی شوراهای اسلامی در برخی شهرهای بزرگ از جمله تهران بیشتر است، خاطرنشان کرد: این فعالیت های فرهنگی و تجربیات مفید آنها باید به کل کشور تسری یابد تا اوضاع فرهنگی بهتر شود.


امام جمعه تبریز با اشاره به ضرورت توجه به کارهای فرهنگی درکنار فعالیت های عمرانی و شهری تصریح کرد: ظرفیت های زیادی برای کار فرهنگی در سطح جامعه وجود دارد و شوراهای اسلامی شهر در کنار سایر نهادها اهمیت کار فرهنگی را هم طراز با کار عمرانی مورد توجه قرار دهند.


وی با انتقاد از وضعیت فرهنگ عفاف و حجاب و رعایت مسایل اخلاقی و پوشش تصریح کرد: مسئولان فرهنگی از جمله رسانه ملی باید توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند و در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بکوشند.


آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی نباید در دستگاه های خاصی خلاصه شود، تصریح کرد: نیاز به کارهای فرهنگی به حدی در جامعه زیاد و متنوع است که هر چه در این زمینه کار شود باز هم ظرفیت فعالیت وجود دارد به همین خاطر تمامی دستگاه ها به این مسئله توجه داشته باشند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ضرورت وجود مرکزی برای اشاعه امر به معروف در جامعه احساس می شود، خاطرنشان کرد: طرح یک فوریتی که برخی از نمایندگان مجلس برای تاسیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر ارایه کرده اند در صورت نهایی شدن می تواند گام های مثبتی در جهت ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه داشته باشد.


امام جمعه تبریز به شرایط فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزشی اشاره و اظهار کرد: گزینش اساتید و معلمان متدین در سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه ها بسیار مهم است و جا دارد که مسئولان همواره بر این مسئله توجه داشته باشند.


وی افزود: معلمان و مربیان اگر در کنار آموزش، روش متداول علمی به جنبه های خداشناسی و معرفتی هم اشاره داشته باشند، موجب ارتقای سطح مذهبی دانش‌ آموزان خواهد شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 22520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha