بیش از 42 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد یزد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه تاکنون بیش از یک هزار و 630 میلیارد تومان به مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است، گفت: در حال حاضر بیش از 42 هزار و 102 مددجو از حمایت های این نهاد بهره مند هستند.

محمد اکبری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد به خبرنگار شبستان گفت: هدف این نهاد مقدس حفظ عزت نفس و بالابردن کرامت انسانی افراد نیازمند است.
 

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 30 هزار و 244 مددجو در قالب 14 هزار و 645 خانوار تحت پوشش طرح مددجویی هستند، اظهار داشت: طرح مددجویی طرحی است که به موجب آن افراد و خانوارهای نیازمند نظیر ایتام، بی سرپرستان، از کارافتادگان، سالمندان و بیماران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار می گیرند.
 

اکبری با اشاره به اینکه درحال حاضر تعداد هفت هزار و 396 خانوار با جمعیت 11 هزار و 858 نفر تحت پوشش طرح شهید رجایی قرار دارند، اضافه کرد: طی سی و چهار سال خدمت بیش از 348 میلیارد ریال به این افراد پرداخت شده است.
 

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) خدماتی نظیر خدمات درمانی و بیمه ای، مسکن، اشتغال، تامین جهیزیه و همچنین خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت ارائه می کند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با بیان اینکه در اسلام، محبوبترین بنا و بهترین اقدام، ازدواج و مساعدت مالی در این زمینه است، گفت: از ابتدای اجرای طرح تامین جهیزیه در این نهاد بیش از 11 هزار و 298 نوعروس راهی خانه بخت شدند.

اکبری با اشاره به طرح تامین جهیزیه برای نوعروسان، اظهار داشت: کمیته امداد از سال 1370 کمک به ازدواج و تامین جهیزیه نوعروسان تحت پوشش را جزء برنامه های حمایتی خود قرار داده است.
 

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح بیش از 11 هزار و 228 نوعروس با حمایت های مالی و تامین جهیزیه راهی خانه بخت شده و به 9 هزار و 507 نفر از زنانی که ازدواج مجدد داشته اند کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است.
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد اضافه کرد: در این مدت بیش از 62 میلیارد و 743 میلیون ریال در این امر هزینه شده است.

اکبری با بیان اینکه در 10 ماهه گذشته 2 هزار و 617 طرح توان افزایی، کارانگیزی و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت اجرا شده است، افزود: برای اجرای این طرح ها بیش از 164 میلیارد و 572 میلیون ریال هزینه شده که از این میزان 133 میلیارد و 395 میلیون ریال از محل قرض الحسنه بانکی و مابقی از محل قرض الحسنه امدادی و طرح توسعه ویژه کشاورزی تامین شده است.
 

وی اظهار داشت: این طرح ها در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی و باغداری، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، فعالیت های صنعتی و معدنی و خدمات اجرایی شده است.
 

اکبری اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و 324 مورد طرح های خودکفایی (خوداشتغالی) با اعتباری بالغ بر 118 میلیارد و 904 میلیون ریال اجرا شده است.
 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با بیان اینکه طرحهای کارانگیزی و توان افزایی از دیگر طرح های اجرا شده بوده است، اظهار داشت: 153 مورد طرح کارانگیزی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 593 میلیون ریال و یک هزار و 133 طرح توان افزایی با اعتبار 43 میلیارد و 645 میلیون ریال در این مدت برای مددجویان اجرا شده است.
 

 اکبری ادامه داد: طی 10 ماهه گذشته 7 مورد طرح تبدیلی از توان افزایی به خودکفایی نیز اجرا شده که در این راستا بیش از 430 میلیون ریال از محل قرض الحسنه بانک ها هزینه شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 228251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha