حضور بیش از ۹۴ هزار دانش آموز اراک در طرح های ورزشی

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: بیش از ۹۴ هزار دانش آموزان اراکی در طرح های ملی تربیت بدنی این اداره کل حضور دارند.

سیف الله کریم زاده٬ مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی٬ در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک٬ با اعلام این خبر گفت: 94 هزار و 460 دانش آموز ابتدایی از ابتدای سال تحصیلی تا کنون در طرح های ملی تربیت بدنی آموزش و پرورش استان مرکزی حضور داشتند.


وی ادامه داد: از این تعداد 20 هزار و 126 نفر در رشته ژیمناسیک، 19 هزار و 330 نفر در طرح سباح٬ 19 هزار و 16 نفر در بخش طناورز، 18 هزار و 529 نفر در رشته تنیس روی میز و 17 هزار و 459 نفر در رشته دومیدانی تحت آموزش طرح های ملی تربیت بدنی قرار دارند.


مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه ورزش و به خصوص معلم ورزش نقش مهم و تاثیرگذار در امر اهداف آموزشی و سلامت دانش آموزان دارد٬ تصریح کرد: این مهم ارتباط مستقیمی با توسعه سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و آموزش شیوه‌های صحیح زندگی سالم دارد.


کریم زاده اظهار کرد: امروز در آموزش و پرورش بیشتر جهت گیری ما در درجه اول شادابی٬ نشاط٬ سلامتی و تندرستی دانش آموزان است و سپس به دنبال ورزش قهرمانی هستیم.


وی همچنین با تاکید بر نقش تربیت بدنی در فرایند تعلیم و تربیت٬ گفت: ورزش علاوه بر ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت جسمانی٬ رابطه نزدیکی با سلامت روانی و به ویژه پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های روانی دارد.


مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: ورزش از اضطراب و افسردگی کاسته و اعتماد به نفس را افزایش می ‌دهد و سبب تقویت اعتماد به نفس در افراد می شود.


کریم زاده با تاکید بر توسعه ورزش در بین دانش آموزان خواستار جذب آنان به فعالیت های تندرستی شد و تصریح کرد: فعالیت ها ورزشی سبب شادابی و نشاط دانش آموزان و شکوفایی استعدادهای آنان در زمینه های گوناگون خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 234361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha