انجام بیش از 3 هزار مورد آزمایش ژنتیک توسط بهزیستی استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از انجام سه هزار و 348 مورد آزمایش ژنتیک ویژه زوج‌های جوان در سال جاری خبر داد.

رضا ربیعی، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به اینکه آزمایش ژنتیک راهی برای جلوگیری از معلولیت فرزندان است، گفت: بهزیستی استان مرکزی به منظور پیشگیری از ازدواج‌‌های فامیلی که منجر به متولد شدن فرزندان معلول می‌شود، آزمایش‌های ژنتیک را ویژه زوج‌های فامیل انجام می‌دهد که در سال جاری سه هزار و 348 زوج به منظور انجام این آزمایش‌ها به بهزیستی استان مراجعه کرده‌اند.


وی با بیان اینکه مشاوره ژنتیک نقش موثری در کاهش معلولیت‌ها دارد، خاطر نشان کرد: پیشگیری از اختلالات ژنتیک و مادرزادی جنبه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد که مشاوره ژنتیک هسته اصلی و بخش مهم این خدمات را تشکیل می‌دهد.

 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه مشاوره ژنتیک با بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی مردم نقش موثری را در پیشگیری از بروز معلولیت‌های ژنتیکی و مادرزادی بر عهده دارد، اضافه کرد: اطلاع رسانی در این خصوص انجام شده و امید است زوج های جوان در این راستا پیشگام باشند.

 

ربیعی با اشاره به اینکه بهترین زمان انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج است، اظهار کرد: افرادی که قصد ازدواج فامیلی دارند باید حتما قبل از ازدواج برای انجام مشاوره به مراکز بهزیستی مراجعه کنند.


پایان پیام/

کد خبر 237004

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha