سطح زیرکشت کلزا امسال به 23 هزار هکتار رسیده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه سطح زیرکشت کلزا امسال به 23 هزار هکتار رسیده است، گفت: این میزان کشت در سال زراعی گذشته 13 هزار هکتار بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، عادل عبدایمانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل صبح امروز( 8 اردیبهشت) در نشست بررسی مشکلات تولیدکنندگان دانه‌های روغنی در اردبیل اظهار داشت: با تلاش کشاورزان استان اردبیل توانستیم در تولید دانه‌های روغنی کلزا رتبه دوم کشور را به دست آوریم.


وی با اعلام اینکه میزان تولید محصول کلزا براساس پیش‌بینی کارشناسان به 50 هزار تن می‌رسد که این خود می‌تواند بخشی از نیازمندی‌های منطقه و کشور را برطرف کند، تصریح کرد: در شهرستان پارس‌آباد نیز ما همچنان در تولید و تأمین 100 درصد بذر سورگم و همچنین ذرت بذری صاحب جایگاه اول در کشور هستیم.


عبدایمانی با بیان اینکه قرار است مبلغ جدید تزریق اعتبارات توسعه بخش کشاورزی به استان ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: اگر این کار صورت بگیرد، تحول اساسی را هم در تولید محصولات زراعی و باغی و هم صنایع تبدیلی شاهد خواهیم بود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به توجیه‌پذیر بودن طرح‌های حوزه صنایع تبدیلی، ادامه داد: در جلسه اخیر توسعه بخش کشاورزی به این نکته تاکید شد تا بانک‌های عامل به سرعت بتوانند، زمینه پرداخت تسهیلات به متقاضیان را با هدف توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری فراهم کنند که انتظار می‌رود در این باب اقدامات ضروری و مورد نیاز به سرعت صورت بگیرد.


این مسئول در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه با بارندگی‌های اخیر بخشی از نگرانی‌ها و مشکلات احتمالی در افزایش تولید محصولات کشاورزی کاهش یافته است، گفت: امیدواریم به سرعت زمینه و بستر توسعه روزافزون در عرصه تولید محصولات با کیفیت کشاورزی فراهم آید.


پایان پیام/

کد خبر 247945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha