نخبگان در چرخه تولید علم و دانش نقش مؤثری بر عهده دارند

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه نخبگان در چرخه تولید علم و دانش نقش مؤثر و بی بدیلی بر عهده دارند، افزود: باید از توان نخبگان در بخش های مختلف کشور به خوبی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، اردوان ارژنگ، رئیس دانشگاه یاسوج، ظهر امروز (23اردیبهشت) در آیین تجلیل از دانشجویان برتر این دانشگاه، گفت: کم ‌رغبتی و کم‌ کاری برای دانشجویان به‌ ویژه دانشجویان برتر علمی و پژوهشی در دانشگاه یاسوج پذیرفتنی نیست و بدون شک به طور جدی با کم ‌کارها و اهمال‌ کاران برخورد خواهد شد.

 

ارژنگ افزود: افراد کم کار در این دانشگاه باید پاسخگو باشند که چرا برای دانشجویان علمی کم گذاشته ‌اند.


وی دانشجویان را آینده‌ سازان و سرمایه‌ های این مملکت دانست و عنوان کرد: خدمت کردن به افراد نخبه علمی به معنی خدمت کردن به ساختن این کشور و استقلال و عزت انقلاب و میهن است.

 

این مسئول آموزشی یاسوج گفت: دانشگاه یاسوج در زمینه حمایت از دانشجویان نخبه تمام توان خود را برای تأمین شرایط کار علمی و پژوهشی در این دانشگاه به کار بسته و از این پس نیز چنین رویه‌ ای ادامه خواهد داشت.

 

بنابراین گزارش؛ در این نشست تعداد زیادی از دانشجویان برتر دانشکده‌ ها و رشته‌ های مختلف دانشگاه یاسوج در حضور هیئت رئیسه و برخی اساتید این دانشگاه خواسته‌ ها و انتظارات علمی و آموزشی خود را مطرح کردند.

 

محمود مرادی از دانشجویان مقطع دکترا در دانشکده علوم پایه با بیان برخی مشکلات آموزشی و علمی دانشجویان دوره دکترا در دانشگاه یاسوج، گفت: این دانشگاه در بسیاری از رشته ‌ها این قابلیت را دارد که به قطب علمی کشور تبدیل شود.

 

وی افزود: فراهم کردن برخی زیرساخت‌ ها از سوی مسئولان و کمی همت بیشتر از سوی دانشجویان و اعضای هیئت علمی می ‌تواند دانشگاه یاسوج را در سال‌ های آینده به یکی از قطب‌ های علمی کشور تبدیل کند.

 

ضیاعی از دیگر دانشجویان برتر علمی دانشگاه یاسوج نیز در سخنانی گفت: سایر دانشگاه‌ های معتبر و مشهور کشور به علت قدمتی که دارند به جایگاه کنونی و امکانات و تجهیزات پیشرفته علمی دست پیدا کردند اما دانشگاه یاسوج که دانشگاهی نوپا است با تکیه بر توان و استعدادهای علمی دانشجویان و اساتید مجرب آن در کشور حرف برای گفتن دارد و از توان علمی و امکانات خوبی برخوردار شده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 253400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha