58 مسجد ویژه خواهران و 28 مسجد ویژه برادران

معاون فرهنگی،پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: 58 مسجد در استان مرکزی ویژه خواهران و 28 مسجد ویژه برداران مراسم معنوی اعتکاف را برگزار می کنند.

حجت الاسلام داود چمانی٬ معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به نزدیک شدن به ایام البیض٬ از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بیش از صد مسجد در استان خبر داد و گفت: خواهران به صورت ویژه در 58 مسجد و برادران در 28 مسجد اعمال اعتکاف را به جا می آورند.


وی با اشاره به اینکه یکصد و 30 مسجد استان پذیرای افراد به ویژه جوانان و نوجوانان در ایام اعتکاف هستند٬ افزود: در استان مرکزی 45 مسجد به صورت مشترک اعتکاف خواهران و برادران را برگزار می‌کنند.

 

معاون فرهنگی،پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: از تعداد یکصد و 30 مسجد در استان مرکزی 25 مسجد در شهرستان اراک مراسم معنوی اعتکاف را برگزار می کنند.

 

حجت‌الاسلام چمانی در بخش دیگری از سخنانش به اعزام 500 مبلغ و مبلغه در ماه رجب به مساجد و مناطق مختلف شهری و روستایی خبر داد و گفت: این مبلغان جهت ارایه آداب و احکام و مباحث اعتکاف،‌ سیره حضرت علی (ع) و حضرت زینب (س) در مساجد حضور خواهند داشت.

وی برگزاری جلسات قرآن، جلسات پرسش و پاسخ، ترویج روحیه مناجات، عبادت و انجام اعمال ماه رجب را از دیگر برنامه‌های اجرایی برای معتکفین عنوان کرد.


پایان پیام/

کد خبر 255741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha