برگزاری دومین نشست حلقه صالحین در اداره کل  ارشاد استان مرکزی

دومین نشست حلقه صالحین به همت پایگاه بسیج شهید لطیفی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، روز گذشته (31اردیبهشت) در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این نشست گفت: داشتن روحیه بسیجی در انسجام بخشی فعالیت های فرهنگی نقش به سزایی دارد.


مصطفی مشایخی با تاکید بر استمرار برگزاری جلسات بصیرت در سال جدید، اظهار امیدواری کرد: فعالیت گسترده در حوزه بسیج از سوی کارکنان این اداره کل سبب خط دهی به اعضای بسیج سایر دستگاه های اجرایی می شود.


وی به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و به شاخصه های انتخاب اصلح از دیدگاه آیات قرآن کریم، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مشروعیت، مقبولیت و کارآمدی سه رکن ماندگاری و استواری هر حکومت است.

 

مشایخی در ادامه به آیات نورانی قرآن کریم در خصوص ویژگی های افراد اصلح اشاره کرد و افزود: امانت داری، علم و دانایی، ایمان، تقوا، جهاد، وفاداری، اهلیت و لیاقت، ولایت پذیری، خادم بودن، نگاه ویژه به محرومان و مقابله با دشمنان برخی از ویژگی های فرد اصلح از نگاه قرآن کریم است.


وی اعتقاد به اسلام و جمهوری اسلامی، پایبندی به قانون اساسی، رسیدگی به محرومان، داشتن معلومات لازم برای اداره کشور را از شاخصه های انتخاب اصلح از دیدگاه امام خمینی(ره) عنوان کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری برای حضور حداکثری مردم در انتخابات، خواستار فرهنگ سازی از سوی مسئولان فرهنگی برای حضور گسترده افراد در انتخابات شد.


وی رعایت اخلاق و قانون، توجه به طبقات مختلف مردم، دور بودن از فساد، شناخت درد مردم، داشتن عدالت، پایبندی به منافع ملی، اخلاق و امانتداری، دین داری، شجاعت، شادابی و نشاط، مومن به هدف و ارزش های انقلاب، اهمیت به معیشت و عزت مردم، متخصصِ متدین، مقاوم و نترس در مقابل دشمنان و مردمی بودن را برخی از شاخصه های انتخاب اصلح از نظر مقام معظم رهبری دانست.

 

مشایخی با بیان اینکه نظام را باید به عنوان یک سیستم پیوسته در نظر گرفت، افزود: دولت باید همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را مورد نظر قرار دهد.


وی خاطرنشان کرد: این اداره کل در آستانه انتخابات و در راستای فرهنگ سازی در حال تهیه کتابچه نقشه راه مطبوعات و بروشور بایدها و نبایدهای مطبوعات از نگاه مقام معظم رهبری است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: کارکنان دستگاه های اجرایی در مجموعه کاری و ساعت کاری نباید از اموال بیت المال و امکانات در اختیار به منظور حمایت از کاندیداها استفاده نمایند.


پایان پیام/

کد خبر 256056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha