تبریک انتخاب فقیه فرزانه و سیاستمدار هوشمند

اقدام نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری در انتخاب فقیه فرزانه، سیاستمدار هوشمند و عالم خدومی را که در طول عمر ارزشمند و برآمده از آموزه‌های دینی و اخلاقی خویش همیشه در تداوم‌ بخشیدن به راه امام و دفاع از ...

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رییس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه‌شنبه 17 اسفند مجلس با اشاره به اقدام نمایندگان مردم و فقهای برگزیده ملت در مورد انتخاب آیت‌الله مهدوی کنی به عنوان ریاست مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدام نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری در انتخاب فقیه فرزانه، سیاستمدار هوشمند و عالم خدومی را که در طول عمر ارزشمند و برآمده از آموزه‌های دینی و اخلاقی خویش همیشه در تداوم‌ بخشیدن به راه امام و دفاع از اندیشه و آرمان‌های امام (ره) تلاش کرده و در جهت تحقق ایده‌های رهبر فرزانه ایران پیشگام بودند حضرت آیت‌الله مهدوی کنی را به خدمت ملت ایران، علما و فقهای مجلس و حضرت آیت‌الله مهدوی کنی تبریک عرض می‌کنم.

وی با تشکر از تلاش ارزشمند هاشمی رفسنجانی در طول حضورشان در ریاست مجلس خبرگان رهبری گفت: من برای آگاهی ملت عزیز از آنچه که شخصا در جریان آن بودم اطلاع‌رسانی می‌کنم.

وی ادامه داد: در آستانه شکل‌گیری مجلس خبرگان در دوره چهارم بسیاری از علما از آیت‌الله مهدوی کنی تقاضای کاندیداتوری داشتند و من از نزدیک شاهد بودم که وی به دلیل آنکه فرصت را برای حضور و مدیریت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فراهم می‌دیدند از کاندیداتوری در دوره چهارم ابا کردند.

نایب‌رییس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه علنی را به عهده داشت، یادآور شد: در انتخابات میان‌دوره‌ای حضرت آیت‌الله مهدوی کنی با این نگاه که ریاست مجلس خبرگان برگزیده شده است در رقابت حضور نیافت.

وی اضافه کرد: آیت‌‌الله امامی کاشانی چندی پیش به حضور آیت‌الله مهدوی کنی رسیدند و ضمن طرح درخواست فقهای مجلس خبرگان نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نیز منعکس کردند که نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این بود که چنانچه آیت‌الله مهدوی کنی کاندیدا شوند حضور نمی‌یابند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد بیان کرد: آیت‌الله امامی کاشانی درخواست کردند که آیت‌الله مهدوی کنی آمادگی خود را برای حضور در این مقطع حساس اعلام کنند.

وی افزود: آیت‌الله مهدوی کنی پذیرفتند که در این دوره با درخواست فقها و هاشمی رفسنجانی کاندیدا شوند و امروز با لطف خدا در یک فضای برآمده از همدلی این مسئولیت در اختیار این عالم ربانی که عمر خود را در تحصیل آموزه‌های دینی، خدمت به انقلاب و دفاع از آرمان‌های امام (ره) و رهنمودهای رهبر فرزانه تلاش کردند قرار گرفته است.

نایب‌رییس اول مجلس در پایان سخنانش برای فقهای معزز مجلس خبرگان و ریاست این مجلس آرزوی توفیق کرد و ابراز امیدواری کرد که با وحدت و همدلی و انسجام مسیر عزت را طی کنند.

پایان پیام/
 

کد خبر 25783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha