فرصت ارزیابی بیشتر با دو مرحله ای شدن قرائت حفاظ

حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم با اشاره به اجرای برنامه حفظ متسابقین سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن گفت: فرصت ارزیابی بیشتر با ارائه محفوظات حافظان در مسابقات امسال محقق می شود.

حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم، هادی حفظ سی امین دوره مسابقات قرآن با اشاره به مزایای دومرحله‌ای‌شدن رقابت حافظان قرآن در مسابقات بین‌المللی قرآن به خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به دومرحله‌شدن تلاوت حافظان کل قرآن فرصت ارزیابی برای داوران در دو مرحله ایجاد می‌شود. همچنین متسابقین آیات بیشتری را از قرآن کریم تلاوت می‌کنند و با توجه به اینکه در بخشی غیررسمی و بدون قیدهای صوتی و لحنی حافظان حسن حفظ خود را در حضور داوران ارایه می‌دهند این امکان ایجاد می‌شود تا حافظان برتر قرآن به مرحله نهایی راه یابند و در مرحله نهایی نیز حافظان قرآن تعداد سطرهای کمتری را قرائت می‌کنند تا قاریان قرآن که برنامه‌های جذاب‌تری را در سالن خواهند داشت فرصت بیشتری برای اجرای تلاوت خود داشته باشند.

 

وی با اشاره به تقسیم‌بندی سؤالات مورد ارزیابی حافظان کل قرآن کریم در مسابقات بین‌المللی تصریح کرد: در مرحله نخست هر حافظ سه سؤال و در مرحله بعد و فینال دو سؤال را پاسخ می‌دهند که ارزش نمره تمام مراحل با هم جمع شده و نمره نهایی اعلام می‌گردد.

حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم با اشاره به دقت و ریزبینی آیین‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن عنوان کرد: ایران دارای پیشرفته‌ترین آیین‌نامه مسابقات بوده که این ادعا توسط اظهارنظر متسابقین شرکت‌کننده از سایر کشورها و داوران خارجی به خوبی قابل احصاء است.

 

وی افزود: قاریان و حافظان قرآن کریم در مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران مجاز به تلاوت قرائات هفت‌گانه هستند لذا تمام داوران قرآن باید مسلط بر اختلاف قرائات بوده و سؤالات حفظ حافظان قرآن را مورد ارزیابی قرار دهند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به وظایف هادی حفظ قرآن در طول برگزاری رقابت‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: هادی حفظ وظیفه دارد تا اغلاط حافظان قرآن را تشخیص داده و این وظیفه باید توسط یک نفر انجام شود زیرا هادی حفظ باید به میزان کلمات خوانده‌شده توسط داور توجه داشته تا نمره‌ای اضافی یا کم از شرکت‌کنندگان کم نشود.

پایان پیام/

 

کد خبر 258663

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha