ارائه خدمات مشاوره ای به حادثه دیدگان سایت زباله برمشور شیراز

معاون فرهنگی شهرداری شیراز از استقرار تیم های مددکاری و روانشناسی از ساعات اولیه حادثه برمشور در این محل خبر داد و گفت: سه شیفت کاری شبانه روزی خدمات مشاوره ای به بیش از 250 نفر ساعت ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، مهندس محمد فرخ زاده، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز گفت: در ساعات اولیه حادثه سایت برمشور به منظور تسکین خانواده های داغدار، تیم اورژانس مددکاری اجتماعی و روانشناسان معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برای مصوبه شورای بحران شهرداری و دستور شهردار محترم در محل وقوع این حادثه دلخراش مستقر شده و اقدامات اولیه مربوطه را انجام دادند.


وی اظهار داشت: پس از اعلام خبر حادثه سایت برمشور با توجه به حضور خانواده قربانیان در محل حادثه به دلیل نگرانی از وضعیت مفقودین و اضطراب و شوک این رخداد، با استقرار چادر به کمک جمعیت هلال احمر، خانواده ها به ویژه بانوان حاضر در محل حادثه به صورت موقت اسکان داده شده و تیم های روانشناسی و مددکاری به منظور تسکین داغداران و بهبود شرایط روحی فعالیت خود را آغاز کردند.


این مقام مسئول افزود: از ظهر روز چهارشنبه، یکم خرداد تا پایان عملیات تفحص تیم های مددکاری با حضور کارشناسان خبره، در سه شیفت جداگانه به آسیب شناسی و ارائه خدمات مشاوره تخصصی و برگزاری مراسم های معنوی دعا در این حوزه پرداخته و در کنار این موضوع امکانات رفاهی، بهداشتی و اضطراری در منطقه تدارک دیده شد و پشتیبانی در این مورد صورت گرفت.


فرخ زاده افزود: با توجه به عدم ترک تعدادی از اعضای خانواده های مفقودین از کنار صحنه حادثه، با تمام توان در بحث پذیرایی و رفع نیازهای این عزیزان در طول سه روز تلاش و در کنار آن هم تیمی متشکل از امور اداری شهرداری و مدیران ستادی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری با سرکشی از منازل همکاران حادثه دیده، از آنان دلجویی شد.


وی گفت: در حوادث این چنینی همواره خانواده، آسیب پذیرترین قشر هستند و در این مدت تمام تلاش شهرداری شیراز حمایت معنوی و اجرای تمامی امور مربوط به برگزاری مراسم جان باختگان این حادثه تلخ بوده و این کار ادامه خواهد داشت.


فرخ زاده خاطرنشان کرد: اقدامات پیش بینی شده تنها به ایام خاک سپاری و مراسم یادبود منتهی نخواهد شد، بلکه با برنامه ریزی صورت گرفته تا برطرف شدن و کاهش آسیب های اعضای خانواده این هفت همکار خدوم، با اعزام کارشناسان به منازل آنان کار را دنبال می کنیم.


به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز ضمن اشاره به تشکر خانواده های متوفیان در بازدیدهای انجام شده، این امر را حاکی از برگزاری بسیار مناسب برنامه های انجام شده دانست و گفت: هماهنگی و همکاری ستاد بحران استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، بسیج، پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر، سازمان پسماند، آتش نشانی و ... از دیگر برنامه های گسترده برای مدیریت بحران اجتماعی حاصل از حادثه بود.


وی افزود: در این ایام به طور متوسط در سه شیفت کاری شبانه روزی بیش از یکصد نفر ساعت خدمات مشاوره ای و روانشناسی در محل سایت و بیش از 250 نفر ساعت در خارج از محیط سایت و در منازل این عزیزان ارائه شد.


پایان پیام/

کد خبر 259012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha