نهاد داوری قضایی در اراک به عنوان پایلوت تاسیس می شود

رئیس دادگستری استان مرکزی گفت: نهاد داوری قضایی در استان مرکزی به عنوان استان پایلوت با هدف به مشارکت گذاشتن تجارب در نهاد قضایی تاسیس می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک‌،‌ حجت الاسلام حکمتعی مظفری،‌ رئیس دادگستری استان مرکزی شامگاه گذشته (29خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه از یکم تا هفتم تیرماه گفت: ایجاد مرکز نهاد داوری قضایی در استان مرکزی به عنوان یک موفقیت بزرگ برای نحستین بار در این منطقه است.

 

وی افزود:‌ این نهاد به همه سیستم های حقوقی و اشخاص ورود پیدا می کند و اکنون سه گام به جلو پیش رفته و که در نهایت روند اجرایی آن به صورت بخشنامه در سی استان کشور به اجرا در خواهد آمد.

 

حجت الاسلام مظفری ادامه داد:‌ در حالیکه رشد سالانه پدیده طلاق پارسال در اغلب شهرهای استان 33 درصد بود اجرای سند کاهش طلاق توانسته رشد طلاق را در سطح 11 درصد نگه دارد و امسال نیز این طرح در سایر شهرهای استان اجرا می شود.


وی اظهار کرد: اجرای سند کاهش طلاق در اراک پارسال با محوریت استانداری با کمک دستگاه های اجرایی و فرهنگی انجام شد که توانست رشد طلاق را نسبت به استان ها و شهرهای همجوار کاهش دهد.


این مسوول قضایی بیان کرد: یکی از پرونده های مهم در دست بررسی فساد اقتصادی موضوع احتمال تبانی برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات به نفع تعدادی معدود است که اکنون اطلاعات این پرونده در حال جمع بندی است.


حجت الاسلام مظفری تصریح کرد:‌ پرونده های وارده به دادگستری استان در دوماهه اول امسال 42 هزار و 447 فقره و پرونده های مختومه 41 هزار و 113 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد در هر دو شاخص رشد وجود دارد.


 رئیس دادگستری استان مرکزی، استفاده از ظرفیت های بسیار مهم در شورا های حل اختلاف را به لحاظ کم هزینه بودن رویکرد دادگستری دانست و گفت:‌ اعتماد مردم به آرا شورای حل اختلاف به دلیل مردمی بودن خوب است.

 

حجت الاسلام مظفری خاطرنشان کرد: هم اینک 153 شعبه فعال شورای حل اختلاف در استان مرکزی وجود دارد که پارسال هشت میلیارد ریال اعتبار به منظور پر کردن بخشی از هزینه های جاری به آنها پرداخت شده است.

 

رییس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به آلودگی فراتر از حد مجاز شهر اراک اضافه کرد: پرونده آندسازی شرکت ایرالکو که قسم زیاد آلودگی هوا را منجر می شود،‌ در موضوعات زیست محیطی است و هم اینک شکایتی از سوی متولی این امر برای برخورد قضایی وجود ندارد. 
 

در ادامه این نشست،‌ محسن خطیب آرا رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه عناوین ورزهای این هفته را عنوان کرد و گفت:‌ طرح تجهیز همه نمازخانه های حوزه های استان در این هفته اجرا می شود. 

 

پایان پیام/

کد خبر 265766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha