وجود نقشه علمی و مدون در کشور راه حل مشکلات آموزشی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حلال مشکلات نظام علمی و آموزشی امروز وجود نقشه علمی و مدون در کشور برای همه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی٬ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک (1 تیر)در اولین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی که با حضور اعضای این هیات امنا برگزار شد٬ گفت: ارایه نقشه و راهکار در زمینه آموزشی امری ضروری است و تحول در علوم انسانی از اولویت های اصلی و مهم دانشگاه آزاد اسلامی باشد.


وی با بیان اینکه وحدت رویه بین دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد٬ ادامه داد: دانشگاه‌ها با تدوین برنامه ای منسجم و کارا باید وحدت و یکپارچگی را در نظام آموزشی حفظ کنند.

 

در ادامه این جلسه علی اکبر شعبانی فرد٬ استاندار استان مرکزی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه نقشه جامع علمی و کاربردی برای دانشگاه وجود ندارد٬ گفت: در حال جاضر دانشگاه ها به صورت جداگانه در هر استان تصمیمات لازم را اتخاذ می کنند که این روش سبب ایجاد چالش می‌شود.

 

وی افزود: با نیازسنجی در استان و سراسر کشور و پذیرش دانشجو بر حسب ضرورت٬ می توانیم پیشرفت های مطلوبی را در عرصه علم و فن آوری از آن خود کنیم.


دکتر حیدر علی شایان فر ٬ معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: استان مرکزی چهارمین استان کشور در برپایی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی است.


وی افزود: تا کنون 350 حکم انتصاب برای دبیرا هیات امنای کلیه استان ها٬ استاداران٬ ائمه جمعه٬ کلیه نمایندگان وزارت بهداشت٬ درمان و علوم پزشکی٬ کلیه نمایندگان رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری٬ نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی و شخصیت های علمی و فرهنگی کشور صادر شده است.

 

همچنین در این جلسه دکتر ملک سلیمانی٬ دبیر هیأت امنای استان مرکزی و رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی نیز ضمن تبریک ایام شعبانیه و ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی ( عج)، گفت: هیأت های امناء در رأس ساختار سازمانی تمام دانشگاه ها هستند و مسئولیت های بسیار مهم و حساسی را برعهده دارند.

 

وی افزود: باتوجه به ضرورت استقلال دانشگاه ها به عنوان کانون حضور موثر نخبگان و نقش کلیدی آنان در شکل گیری و تحقق توسعه علمی و فناوری کشور، خوشبختانه براساس ماده 49 قانون برنامه چهارم توسعه از سال 1383 اداره دانشگاه های دولتی به هیأت های امناء واگذار شد.

 

رییس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای واگذاری اختیارات راهبردی و سیاست گذاری و همچنین ایفای رسالت ها و مسئولیت های علمی و فرهنگی بیش از پیش دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای تحقق تمرکز زدایی است.

 

گفتنی است٬ تصویب آیین نامه داخلی هیات امنای استان مرکزی٬ انتخاب اعضای کمیسیون دایمی با حضور 9 عضو برای استفاده از ظرفیت های لازم٬ انتخاب اعضای کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات با حضور 7 عضو٬ تایید پذیرش دانشجو در همه واحدها در سال تحصیلی 91-92 و تبدیل احکام سرپرستان چهار واحد در استان به رییس واحد از مصوبات این جلسه بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 266398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha