مساجد استان مرکزی غباروبی و عطر افشانی می شود

کارشناس فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مساجد استان مرکزی در آستانه ماه مبارک رمضان عطر افشانی و غباروبی می شوند.

وحید ضرغامی، کارشناس فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: آیین معنوی غبارروبی مساجد سنت حسنه‌ای است که همه ساله در دهه تکریم مساجد همزمان با دهه آخر شعبان برای ورود به ماه پرفضیلت رمضان در مساجد اجرا می‌شود.

 

وی عنوان کرد: به مناسبت فرا رسیدن ماه طهارت، پاکی و ماه نزول قرآن باید با تطهیر مساجد و اماکن مذهبی به استقبال این ماه بزرگ برویم و از سویی هم باید نفوس و جانمان را در اواخر ماه شعبان تطهیر و آمادگی لازم برای ورود به ماه رمضان ایجاد کنیم.


این مقام مسئول مساجد را بهترین پایگاه برای بهره‌گیری از معنویت ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان ساخت: باید در این ماه پر فیض با حضور در مسجد ارتباط خود را با خداوند متعال نزدیک تر کنیم.


ضرغامی با اشاره به اینکه 1700 مسجد در استان برای این امر در نظر گرفته شده اند، تصریح کرد: ‌فضاسازی معنوی، ‌آراستگی سیمای بصری محوطه اطراف مساجد و نظافت، از دیگر فعالیت‌هایی است که در دهه تکریم مساجد اجرا می‌شود.

 

کارشناس فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی از مساجد به عنوان مکانی برای رسیدن به اوج کمال انسانی یاد کرد و با بیان این که این پایگاه معنوی زمینه را برای صیقل دادن روح و جسم انسان فراهم می کند، بیان داشت: باید با بهره‌گیری از معنویت موجود در مسجد دل های خود را به خداوند متعال بیشتر نزدیک کنیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 269465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha