نمایشگاه قرآن های قدیمی در همدان گشایش یافت

خبرگزاری شبستان: نمایشگاه قرآن های قدیمی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در محل آرامگاه بوعلی سینای همدان گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، نمایشگاه قرآن‌های قدیمی با نسخ خطی و کتب علوم دینی، عصر گذشته (23 تیر) برای نخستین بار در همدان افتتاح شد.
 

این نمایشگاه همزمان با ماه مبارک رمضان و در فصل تابستان در آرامگاه بوعلی سینای همدان برپا شد تا مورد بازدید علاقه مندان و گردشگران قرار گیرد.
 

قرآن کتاب آسمانی دین اسلام است به باور مسلمانان قرآن به صورت وحی از سوی خداوند نازل گردیده و «معجزه محمد» و یکی از موارد اشاره شده در حدیث ثقلین است.
 

به باور کسانی که به فرازمینی بودن این کتاب اعتقاد دارند «قرآن رساترین بیان است و از نظر موسیقی و وزن لفظی، در لغات و جملاتش نشانه‏های وحیانی ربانی مشهود است وزنش نه وزن شعر است نه نثر، بلکه هر دو و برتر از هر دو است.
 

ساختار اصلی قرآن -توقیفی- شامل؛ سوره (114 سوره) و بصورت خردتر، آیه (کلا 6236 آیه) می باشد و مشهورترین ساختار قراردادی با حفظ تناسب تقسیم قرآن به سی جزء مساوی از نظر حجم می باشد.
 

هرساله در استان همدان نمایشگاهی از کتب آسمانی در ماه بهار قرآن افتتاح می شد اما نمایشگاه قرآن های قدیمی متفاوت تر از همه نمایشگاه هایی است که تاکنون برپا شده است.
 

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در جمع خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه 14 کلام الله مجید و یک صحیفیه سجادیه با قدمت تاریخی به نمایش در آمده است.
 

وی افزود: از بیت 14 کلام الله قرآن مجید یکی از قرآن ها با آثار خطی که از جنس طلا است همزمان با گشایش نمایشگاه رونمایی می شود.
 

وی با بیان اینکه برخی از کتب آسمانی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته اند، تصریح کرد: این نسخ از نیاکان دانشمند و گذشتگان ایران‌باستان به یادگار مانده که معرفی آنها موجب آگاهی‌بخشی از تحولات فرهنگی و تاریخی دوره‌های گذشته به مردم دارد.
 

پایان پیام/

کد خبر 272962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha