قدر مخفی؛ تحلیلی نو از شخصیت حضرت زهرا(س)

کتاب قدر مخفی، با موضوع نقش و جایگاه حضرت فاطمه(س) در خلقت ویژه بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، کتاب قدر مخفی تألیف حجت الاسلام سید مهدی تقوی ومریم السادات سمائی به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در سال 1392 به شمارگان 1000 نسخه منتشر شده است که بخش دانش های قرآن بنیان ویژه بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی عرضه می شود.


حضرت فاطمه(س)، انسان کامل
در بخشی از این کتاب آمده است: آری نقش مادری و هدایت گرانه فاطمه زهرا تنها راه درمان دردهای بشر می باشد که شناخت و بصیرت نسبت به ان گام بلندی در جهت ارتقاء کمی و کیفی هدایت وی در کوتاهترین زمان خواهد بود.

شناخت و معرفت به زهرای اطهر رمز شکسته شدن تمام قفل های ظاهری و باطنی روح انسان و از میان برداشتن همه الام روحی و روانی بشر است و با اوست که انسان به سرمنشا خیرات و برکات هستی دست می یابد. ما تورا چشمه کوثر دادیم.

از آنجایی که احیای تمدن نوین اسلامی یکی از وظایف و آرمانهای نظام اسلامی است؛ خانواده را می توان بی تردید نقطه مرکزی و محوری این مهم دانست زن در هندسه نظام معرفتی اسلام از الگوی والایی چون حضرت صدیقه طاهره (س) برخوردار بوده و از این رو شناخت این شخصیت گرانقدر می تواند در تحقق این مهم نقش بی بدیلی داشته باشد.

کتاب حاضر مجموعه گفتارها و نوشتارهایی است که طی چندین سال در ایام شهادت آن یگانه سرور زنان عالم مورد بحث و مداقه قرار گرفته که با همت بلند همسر گرامیم سرکار خانم مریم السادات سمایی کارشناس ارشد قران و حدیث تدوین جدیدی یافته و به زیور طبع آراسته شده است.

«حضرت فاطمه زهرا(س) یک انسان کامل است، یعنی انسانی که همه ابعاد شخصیتی خود را رشد داده و به حداعلی رسیده است و در مسیر کمال و تقریب الهی از هیچ کوششی دریغ نکرده و در نتیجه به تمام اهداف عالیه حیات خویش رسیده است. زهرای اطهر(س) به بالاترین مقاماتی که یک انسان می‌تواند به آن برسد دست یافته و از ورای همه حجاب‌ها به وصال حق تعالی نائل شده است.

بنابراین برای شناخت این بزرگوار باید به همه این ابعاد دقت بشود و نباید تنها بُعد زن بودن ایشان کانون توجه قرار گیرد؛ آری لازم است که از محبت و صفا و سایر عواطف سرشار حضرت زهرا(س) بهره بگیریم و بُعد عاطفی خود را اصلاح و تقویت کنیم، اما نباید همه شخصیت این بزرگوار را به این بعد محدود کرده و از سیاست و درایت و دانایی ایشان غافل ماند و بیشتر باید تلاش کنیم از وجود مقدس فاطمه زهرا(س) درس‌ها و عبرت‌هایی عقلانی در ابعادی همچون مدیریت و حسابگری و ...بگیریم».

پس لازم است که به بعد عقلایی شخصیت زهرای مرضیه (س) بیشتر بپردازیم تا معنایا نسان کامل را بهتر درک کنیم و بدانیم حضرت فاطمه زهرا (س) به معنای حقیقی یک انسان کامل و ولی خداست و نمی تواند فقط در یک بعد رشد کرده باشد همانطور که حضرت علی (ع) جامع الاضداد است یعنی ایشان از یک طرف صف شکن میدانهاین برد و فاتح خیبر بود و شنیدن نامش موی بر اندام دشمن راست می کرد، و از طرف دیگر دیدن قطرات اشک یتیمی زانوانش را سست می کرد و دلنوازی و شادی او را بر هر فتحی در عالم مقدم می داشت.

پایان پیام/
 

کد خبر 277786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha