تلفنی حافظ قرآن شوید

خبرگزاری شبستان: طرح حافظ تلفنی همسو با مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در نمایشگاه قرآن را اجرا می کند.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، خانه کارگر همزمان با برپایی بیست و یکمین بین المللی قرآن کریم اجرای اقدام اجرای طرح "حافظ تلفنی" کرد.
بنابر این گزارش، ثبت نام این طرح از 15 تیرماه 92 آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد. این طرح ملی پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10میلیون حافظ در سطح کشور برگزار شده است.
مسئول این بخش در خصوص این آموزش ها گفت: این طرح جدیدترین روش حفظ قرآن کریم در کشور است که به صورت تلفنی و بدون نیاز به حضور در کلاس صورت می پذیرد.
وی افزود : این دوره ها در مدت زمان 2، 3 و یا 4 سال انجام می شود که علاقمندان به حفظ قرآن کریم پس از دریافت برنامه و بسته کمک آموزشی تحت آموزش های تلفنی اساتید پشتیبان که عموماً از حافظان کل قرآن می باشند، قرار می گیرند، به طوری که استاد پشتیبان به طور هفتگی 2بار با قرآن آموز تماس می گیرد و سؤالات مروری حفظ قرآن را از آنان می پرسد. همچنین در کنار این آموزش ها اولین بسته کمک آموزشی حفظ قرآن کریم در کشور با نام"صحیفه حفاظ " که شامل کتاب تمرین سعی، کتاب واژه نامه، کتاب راهنمای حفظ هدی و لوح فشرده ترتیل کل قرآن کریم می باشد، برای سهولت حفظ قرآن به متقاضیان ارائه می شود.
وی همچنین تصریح کرد: در کنار طرح "حافظ تلفنی" طرح های دیگری نیز در حال اجراست. از جمله این طرح ها، "طرح اقرأ" آموزش تلفنی روخوانی قرآن کریم و "طرح مفتاح" آموزش تلفنی مفاهیم قرآن کریم است.
وی ادامه داد: تا کنون بیش از 85 هزار نفر از سراسر کشور و خارج از ایران جهت ثبت نام در این طرح ملی با دارالقرآن خانه کارگر تماس گرفته اند که کار آموزشی بیش از 12500 نفر از آنان شروع شده است. همچنین طی این مدت در نمایشگاه تا به حال  700 نفر ثبت نام کرده اند.
وی در خصوص اعطای مدرک کارشناسی به حفاظ قرآن کریم عنوان کرد: پیرو مصوبه مجلس شورای اسلامی سال 1375، افرادی که قرآن را حفظ می کنند، می توانند با شرکت و قبولی در دو آزمون کتبی و شفاهی مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث را بدون تحصیل در دانشگاه دریافت کنند.
مسئول طرح "حافظ تلفنی" در پایان یادآور شد: علاقمندان به ثبت نام در این دوره می توانند هم با حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در بخش نهادها و موسسات، به غرفه دارالقرآن خانه کارگر مراجعه و ثبت نام کنند و هم می توانند تا تاریخ 15 مرداد 92 با شماره تلفن 66978001-021 تماس بگیرند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.ehoda.com مراجعه کنند.

پایان پیام/
 

کد خبر 278512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha