حضور فعال مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

خبرگزاری شبستان: همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن، مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام رسالت ارایه نظرات دین به صورت عملیاتی فعالیت خود را معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام مجموعه‌ای تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی با هویتی حوزوی بوده که رسالت و هدف مرکزی آن عبارت است از ارایه نظرات دین به صورت عملیاتی در قالب سیستم‌های قابل رقابت با سیستم‌های بشری، به منظور فعال‌سازی مدیریت دین در زندگی جهانی همراه با اعتقاد بر حداکثری‌بودن دین، ظرفیت راهبردی و برنامه‌سازی گزاره‌های دین، مدیریت دین بر زندگی بین‌المللی.

همسو با ضرورت تولید کارگاه‌های آموزشی نگرشی دیگر بر اساس آسیب‌شناسی وضعیت موجود در آموزش علوم و معارف اسلام، سعی بر این است که به سمت وضعیت مطلوب حرکت شود. تغییر در روش آموزش آموزه‌های دینی از قبیل فهم حافظه‌ای به فهم کاربردی با ابزار نگرش سیستمی و روش حل مسئله و با هدف: ارتقای کیفیت زندگی ضرورت تولید کارگاه‌های آموزشی است.

کارگاه‌های آموزشی نگرشی دیگر برای تبیین یک آموزه دینی در محتوا: بر اساس عملکرد سیستم و با کشف روابط حیاتی آن در روش بر اساس آموزش فعال و خلاق به تبیین کاربردی آموزه‌های دینی می‌پردازند.

در این روش: با نگرش‌سازی در مخاطب تغییر رفتار در او انتظار می‌رود.
مخاطب در هر مرحله با یک سوال مواجه و دقایقی وادار به تفکر و دقیق‌سازی می‌شود. همچنین با تحلیل منطقی و تبیین کاربردی آموزه‌های دینی آشنا می‌شود.
با نشان‌دادن اثر ملموس آموزه‌های دینی در زندگی، مخاطب را به فهم کاربردی از آموزه‌های دینی می‌رساند.

پایان پیام/

 

کد خبر 278518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha