16 و 17 مرداد؛ رصد هلال ماه شوال با حضور اعضای کانون نجومی سه قلعه

خبرگزاری شبستان: مدیرکانون فرهنگی هنری امام علی(ع) سه قلعه گفت: عملیات رصد هلال ماه شوال با حضور اعضای این کانون همزمان با 16 و 17 مرداد انجام می شود.

مهدی هاشمزهی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) سه قلعه که به دلیل انجام عملیات های رصدی به کانون "نجومی" شهرت یافته است همزمان با چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به رصد هلال ماه شوال می پردازد.


وی افزود: 10 نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری سه قلعه با حضور در جنوب غربی سه قلعه با استفاده از تلسکوب و دوربین دوچشمی اقدام به رصد ماه شوال می کنند.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) سه قلعه ادامه داد: نتایج استهلال هلال ماه شوال در اولین لحظات به ستاد استهلال خراسان رضوی اطلاع داده می شود.


وی با اشاره به اینکه هنوز ساعت دقیق شروع عملیات رصدی مشخص نیست، گفت: با اعلام ساعت دقیق از سوی ستاد استهلال خراسان بزرگ، عملیات رصدی آغاز می شود.


هاشمزهی خاطرنشان کرد: اعضای کانون نجومی خراسان جنوبی از ظهر روز 16 مرداد آمادگی آغاز عملیات رصدی را دارند.


وی با اشاره به اینکه عملیات رصد هلال ماههای قمری هر ماه انجام می شود، افزود: در حال حاضر 50 نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) سه قلعه آموزشهای مقدماتی نجوم را فرا گرفته اند که می توانند خود اقدام به رصد کنند.


وی تاکید کرد: کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) سه قلعه به دلیل اعتبارات کم قادر به خرید یک دستگاه تلسکوپ و دوربین دو چشمی جدید برای عملیات رصدی نیست که امید است مسئولان در این راستا با کمک های مالی این کانون را یاری کنند.


مدیرکانون نجومی سه قلعه خاطرنشان کرد: تنها امکانات فعلی این کانون 2 تلسکوب و 2 دوربین دوچشمی است که سوی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری به این کانون داده شده است.


اجرای طرح 30 جلسه قرآنی- 30 نکته قرآنی
مدیرکانون فرهنگی هنری امام علی(ع) سه قلعه در ادامه از اجرای طرح 30 جلسه قرآنی- 30 نکته قرآنی در سطح شهر سه قلعه به محوریت این کانون خبر داد و گفت: این کانون برای 40 جلسه خانگی شهر سه قلعه اقدام به تهیه نکات تفسیری 30 جزء قرآن با حضور اساتید برجسته قرآن کرده است.


وی افزود: این نکات قرآنی در اختیار جلسات قرآنی سطح شهر گذاشته شده است تا پس از پایان قرائت هر جزء از قرآن؛ این نکات توسط یکی از کارشناسان علوم قرآنی بیان می شود.


چاپ ماهنامه"نسیم سه قلعه" توسط کانون امام علی(ع)
هاشمزهی از چاپ ماهنامه "نسیم سه قلعه" به محوریت این کانون خبر داد و یادآور شد: این نشریه موفق به اخذ مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.


وی با اشاره به اینکه تاکنون 12 شماره از این ماهنامه چاپ شده است، گفت: شماره 13 این ماهنامه بعد از ماه مبارک رمضان چاپ و در سطح شهر سه قلعه و کانون های فرهنگی هنری استان توزیع می شود.


برگزاری دهمین مسابقات قرآن در کانون

مدیرکانون فرهنگی هنری امام علی(ع) سه قلعه در ادامه از برگزاری دهمین مسابقات قرآن در کانون به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این مسابقات در 2 رشته "قرائت و ترتیل" و با حضور 35 شرکت در شب گذشته برگزار شد.


وی تاکید کرد: افراد شرکت کننده در این دوره از مسابقات در کلاس های قرآن کانون که با حضور استاد برجسته قرآن "محسن سکندری مقدم" برگزار شد، حضور یافته اند.


هاشمزهی خاطرنشان کرد: به نفرات برتر این دوره از مسابقات امروز بعد از نماز ظهر و عصر جوایزی اعطا می شود.


پایان پیام/

کد خبر 279682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha