کمبود مسجد و عدم تکمیل مساجد موجود در رودبار جنوب

امام جمعه رودبار جنوب، عدم وجود مسجد در بسیاری از روستاها و ناتمام بودن ساخت و ساز کل مساجد موجود در این شهرستان را یکی از مشکلات اصلی و موجب عدم رونق مساجد و بازگشت به کارکرد اصلی آنها دانست.

حجت الاسلام عباس گروهی، امام جمعه شهر رودبار جنوب در گفتگو با خبرنگار شبستان، مشکل اصلی مساجد این منطقه را عدم تکمیل ساخت و ساز آنها عنوان کرد.

 

وی گفت: متأسفانه در کل این شهرستان با وجود بخش ها و 300 روستا و آبادی فقط یک مسجد کامل و مجهز وجود دارد که در روستای حیدر آباد است و توسط یک ایرانی مقیم خارج از کشور، مدیریت می شود.

 

گروهی افزود: همه مساجد روستاها و حتی مساجد مرکز شهر و مسجد جامع ناتمام است و این مسأله در روستاها و مناطق مختلف در گرما و سرما و و زمان بارندگی، مشکلات زیادی برای نمازگذاران ایجاد می کند.

 

نماینده ولی فقیه در رودبار جنوب خاطر نشان کرد: کم برخورداری و بی بضاعتی مردم در پی خشکسالی های اخیر توان آنها را برای هزینه کارهایی چون ساخت و ساز مسجد پایین آورده و متأسفانه کمک های دولتی هم بسیار ناچیز است.

 

رونق مساجد مستلزم ساخت آنها و حضور روحانی است

حجت الاسلام گروهی رونق مساجد را در وهله اول ساخت و ساز آبرومندانه این مکان ها و در شأن یک جامعه دینی دانست و گفت: قطعاً اگر مساجد شرایط خوبی داشته باشد، مردم فعالیت های بیشتری را در این حریم انجام می دهند و سرما و گرمای طاقت فرسای تابستان های این دیار مانع آن نمی شود.

 

وی حضور مداوم یک مبلغ و روحانی در مساجد و اقامه نماز جماعت را باعث رونق مساجد و آغازی بر بازگشت مساجد به کارکرد اصلی آنها دانست و گفت: کمبود روحانی به شدت احساس می شود و حتی در ماه رمضان و ماه محرم همه مساجد موفق به جذب مبلغ نمی شوند و مراسم دست و پا شکسته ای توسط خود مردم برگزار می شود.

 

گروهی گفت: تلاش هایی در جهت جذب خیران توسط اداره تبلیغات اسلامی صورت گرفته است؛ اما ریشه مشکلات خیلی قویتر است و تغیرات آنچنان محسوس نیست.

  

مردم به ناچار مساجدی با شاخ و برگ خرما درست می کنند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه رودبار در خصوص مساجد ساده و ساخته شده با شاخ و برگ درخت خرما در برخی روستاهای رودبار جنوب گفت: در جامعه ای مسلمان قطعاً مسجد مورد نیاز آنهاست و برای عبادت و راز و نیاز با خدا به مکانی مجزا و معنوی نیاز دارند.

 

وی گفت: مردم به ناچار و برای رفع نیاز روستای خود اقدام به ساخت این مساجد با شاخ و برگ درختان می کنند و به صورت خودجوش برنامه هایی هم اجرا می شود که البته این مساجد در زمان هایی چون بارندگی و طوفان و سرما و گرما از رونق خود می افتد.

 

پایان پیام/

کد خبر 284935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha