ازقرآن خوان شدن بیسوادان تا اشتغالزایی درکانون/وقتی کانون بانی خیر شد!

خبرگزاری شبستان: ایجاد مشاغل خانگی برای بانون و قرآن آموز شدن 30 نفر از بانوان بیسواد روستای دوحصاران تنها گوشه ای از فعالیت های کانون فعال، پویا و موفق حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرستان سرایان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، امروز کانون های فرهنگی هنری موفق زیادی در خراسان جنوبی هستند که دیگر به خوبی به وظیفه و جایگاه خود در استفاده بهینه از امکانات و توانمندی های اعضای کانون برای مقابله همه جانبه با تهاجم فرهنگی واقفند.


کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه زهرا(س) روستای دوحصاران در شهرستان سرایان؛ یکی از کانون های فعال و موفق خراسان جنوبی است که امروز در زمینه اشتغالزایی بانوان ایجاد مشاغل خانگی گامهای بلندی را برداشته است.


ایجاد مشاغل خانگی در زمینه های"پرورش قارچ، آشپزی، خیاطی، گلیم بافی، معرق، تابلوهای سوخت نگار" یکی از ابعاد فعالیت های گسترده این کانون روستایی است که این روزها مخاطبان زیادی را به خود جلب و جذب کرده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) دوحصاران در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: کلاس های پرورش قارچ، گلیم بافی، معرق، آشپزی، خیاطی و سوخت نگار از سوی این کانون و به همت اداره فنی و حرفه ای سرایان و میراث فرهنگی این شهرستان برگزار شد.


منصوره زحمتکش با تاکید بر اینکه به دلیل خشکسالی های متوالی؛ کشاورزی در این روستا از رونق افتاده است، افزود: در حال حاضر در پرورش قارچ یک نفر از بانوان شرکت کننده توانسته است با دریافت وام های مشاغل خانگی به تولید قارچ اقدام کند که در این زمینه موفق بوده است.


وی ادامه داد: در رشته های آشپزی، معرق، گلیم بافی، سوخت نگار و خیاطی نیز بانوان شرکت کننده در کلاس های کانون، پس از اتمام کلاس و دریافت مدرک از سوی فنی و حرفه ای؛ با رایزنی های این کانون اقدام به دریافت وام و تولید کرده اند.


این مدیر کانون تاکید کرد: در زمینه پرورش جوجه و مرغ نیز این کانون با رایزنی با مسئولان، جوجه چند روزه را به خانواده ها تحویل می دهد و این خانواده ها با پرورش جوجه و تبدیل آن به مرغ و تولید تخم مرغ، به خودکفایی می رسند.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 نفر از بانوان این روستا به همت کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) دوحصاران موفق به ایجاد مشاغل خانگی شده اند.


قرآن خوان شدن 30 نفر از بانوان بیسواد و کم سواد روستای دوحصاران

زحمتکش گفت: به همت مربی خانه نور کانون فرهنگی هنری دوحصاران 30 نفر از بانوان بیسواد و یا کم سواد این روستا که قادر به خواندن قرآن نبودند، توانایی قرائت قرآن را فرا گرفته اند.


وی با اشاره به اینکه کلاس های قرآنی این کانون در سطوح مختلف برگزار می شود، یادآور شد: در هر گروه با حضور 15 شرکت کننده؛ کلاس های روخوانی، رونخوانی و تجوید و... برگزار می شود.


برگزاری مسابقه "دلنوشته ای به حضرت معصومه(س)"

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) دوحصاران از برگزاری مسابقه "دلنوشته ای به حضرت فاطمه معصومه(س)" خبر داد و افزود: این مسابقه به اعضای کانون اطلاع رسانی شده است و علاقه مندان می توانند آثار خود را به منظور شرکت در این مسابقه، به کانون تحویل دهند.


وی با اشاره به تشکیل گروه سرود "رضوان" از سوی این کانون گفت: این گروه سرود در 2 سالی که از راه اندازی آن می گذرد در تمامی برنامه های فرهنگی هنری روستا اقدام به اجرای برنامه می کند.


زحمتکش به فعالیت کتابخانه این کانون اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 150 نفر از اعضای کانون از 600 جلد کتاب موجود در کتابخانه استفاده می کنند.


وی خاطرنشان کرد: احداث ساختمان کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه زهرا(س) دوحصاران به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شده است که امید است با کمک مسئولان؛ در ساخت این بنا تسریع شود.


پایان پیام/

کد خبر 285381

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha