صنعت جدیدالتاسیس غرب در جاده اسلام هراسی

خبرگزاری شبستان: مکاتب غربی می دانند که اسلام تنها گزینه ای است که می تواند به زودی بر جهان حاکم شده و برای آنها خطر داشته باشد، از این رو پس از فروپاشی شوروی با طرح تروریسم سعی بر اسلام هراسی دارند.

حجت الاسلام فرج الله قاسمی، استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به قرار گرفنن در آستانه روز مبارزه با تروریسم گفت: آنچه که از این واژه به ذهن متبادر می شود، کاربرد زور و خشونت از جانب حکومت ها یا گروه ها برای رسیدن به اهداف خاص سیاسی همراه با سرکوبی مخالفان خود است.
وی ادامه داد: متاسفانه بعد از ماجرای 11 سپتامبر، جریان اسلام هراسی که غربی ها علیه مسلمانان به راه انداختند، رونق بیشتری گرفت که برخی از علل آن به ما مسلمان ها بازمی گردد چرا که جوامع اسلامی که به طور طبیعی اختلافاتی در میان آنها است، تلاش نکردند وحدت خود را حفظ کنند تا دشمن از وجود این اختلاف ها سوء استفاده نکند بلکه با دامن زدن به تفاوت های مذهبی و مکتبی، راه را برای دشمن هموارتر کردند.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دیدگاه دین در خصوص مقوله ترور تصریح کرد: هر فرد یا گروهی امنیت فردی و اجتماعی را به خطر بیندازد از دیدگاه اسلام محکوم است و جایگاهی در جامعه ندارد؛ اما دین اسلام در مقابله با این جریان راهکارهایی همچون احترام به نظرات و دیدگاه های یکدیگر، اهانت نکردن به افراد، گفتگوی تمدن ها و تبادل اندیشه برای شناخت بیشتر و تاکید بر نقاط اصولی مشترک میان ادیان و مذاهب سفارش کرده است.
وی بیان کرد: دین اسلام نسبت به تفاوت های فرهنگی و دینی تبعیض ها را نمی پذیرد و دیدگاه محبت آمیز دارد و سیره پیامبر (ص) نیز بر همین اساس بود. اسلام اصالت را به صلح وی دهد و جهاد که برخی نسبت به آن شبهه می کنند، جنبه دفاعی دارد نه تهاجمی اما دشمن قصد دارد اسلام را آیین خشونت طلب جلوه دهد.
حجت الاسلام قاسمی با تاکید بر اینکه نگاه دین به ترور منفی است، اظهار کرد: دشمن با سوء استفاده از اختلافات میان مسلمانان، آنها را به جان یکدیگر انداخته و این جای تعجب ندارد چرا که کار او برنامه ریزی برای توسعه نگاه منفی به اسلام است. بنابراین امروز مشاهده می کنیم در کشورهای تونس، مصر، عراق، سوریه و ... مسلمانان برادرکشی می کنند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا نوک پیکان این حملات از سوی غرب، به سمت اسلام و مسلمانان است نه دیگر کشورها و ادیان عنوان کرد: مکاتب غربی می دانند که اسلام تنها گزینه ای است که می تواند به زودی بر جهان حاکم شده و برای آنها خطر داشته باشد، بنابراین پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 امروز نوک حملات به سمت اسلام آمده چرا که غرب این اندیشه جهانی را در مقابل خود می بیند و برای منافع اش احساس خطر می کند.
این استاد دانشگاه یادآور شد: اگر در جامعه اسلامی، نگاه دین را در خصوص ارتباط مسلمانان با یکدیگر که بر اساس صلح و محبت است آن گونه که آیات و روایات تاکید می کنند - نه آنطور که افراد برداشت می کنند – بیان کنیم، از بسیاری اختلاف ها که منشا ترور و دستاویز دشمن است، جلوگیری می شود.
پایان پیام/


 

کد خبر 285944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha