وقتی غرب حاتم طائی می شود...

خبرگزاری شبستان: بین سال های 2001 تا 2009 بنیاد ریچارد ملون مبلغ 7 میلیون و 875 هزار پوند به گروه های فعال اسلام هراسی اهدا کرده است. از جمله دریافت کنندگان این کمک مرکز سیاست گذاری امنیتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، موسسه دانرز کپیتال از سال 2007 تا 2009 مبلغ 21 میلیون و 318 هزار و 600 دلار به گروه های فعال در اسلام هراسی تزریق کرده است. این مبالغ به موسسه هایی چون اتاق فکر خاورمیانه، بنیاد "کلاریون" پروژه پژوهشی تروریسم و مرکز آزادی های "دیوید هارویتس" اهدا شده است. موسسه دانرز کپیتال به دلیل ارائه 17 میلیون دلار به بنیاد کلاریون در سال 2008 جنجال های بسیاری به پا کرد، چرا که بر مبنای پژوهش های انجام شده این مبلغ به لحاظ حجم و گستردگی، بیشترین مبلغی بوده که از سوی این بنیاد به یک اتاق فکر تبدیل شده است. در واقع در آن سال کمک های مالی ارائه شده از سوی دانرزکپیتال، 96 درصد کل منابع مالی بنیاد کلاریون را تشکیل می داد. موسسه کلاریون از این مبلغ 17 میلیون دلاری که با منبعی ناشناخته تامین شده است و گفته می شود متعلق به "بیر سعید" یکی از تجار معروف شهر شیکاگو است، برای یک دی وی دی استفاده کرد. نام این دی وی دی "عقده روحی: جنگ اسلام تندرو با غرب" بود که از پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2008، بیش از 28 میلیون نفر از رای دهندگان آن را در اختیار داشتند.
"تام ترنتو" مدیر شورای امنیتی فلوریدا که در سال 2008 نقش شایانی در توزیع این فیلم بر عهده داشت، درباره آن می گوید که این دی وی دی قدرتمندترین محصول رسانه ای است که در 5 سال گذشته برای تبیین و شفاف سازی تهدید اسلام گرایان در آمریکا تولید شده است.
یکی از مدیران بنیاد دانرز کپیتال اشاره می کند که هدف از تاسیس این بنیاد ارتقای آزادی ها در جامعه آمریکا بوده است و این بنگاه تلاش می کند در این زمینه توصیه هایی را برای هدایت هر چه بیشتر منابع مالی به بنگاه های خیریه ارائه کند.
 

بنیاد ریچارد ملون اسکایف
ریچارد ملون یکی از میلیادرهای سرشناس است که از او به عنوان پدر پولی جناح راست نام برده می شود و نقشی مهم در ارایه کمک های مالی به محافظه کاران، اتاق های فکر، بنیادها و گروه های فعال در این زمینه دارد.
این فرد، وارث اصلی ثروت هنگفت خانواده ملون در فعالیت های بانکداری، نفت و آلومینیوم است که ثروت تخمینی آنها حدود 2/1 میلیارد دلار برآورده می شود. او نهصد و نود و سومین فرد ثروتمند بر اساس فهرست مجله "فوریس" است. در حال حاضر ریچارد ملون رییس سه بنیاد خصوصی است. "مایکل گلبا" یکی از وکلای منطقه "پیتسبورگ" مدیر بنیاد "سارا ملون" و خزانه دار بنیاد "کارتج" است. ملون ارتباط نزدیکی با بنیاد "هرتیج" دارد و معاون این اتاق فکر محافظه کاران به شمار می رود. "ادوین فویلنر" رییس بنیاد هرتیج به عنوان یکی از معتمدان بنیاد سارا ملون فعالیت می کند.
در سال 2009 بنیاد سارا ملون مبلغ 550 هزار پوند به موسسه "تجارت آمریکایی" اهدا کرد. 125 هزار پوند به شورای سیاست گذاری خارجی آمریکا و 40 هزار پوند هم به مجله "کامنتری" یکی از مجلات اینترنتی محافظه کاران ارائه شد.
بین سال های 2001 تا 2009 بنیاد ریچارد ملون مبلغ 7 میلیون و 875 هزار پوند به گروه های فعال در زمینه  اسلام هراسی اهدا کرده است. از جمله دریافت کنندگان این کمک می توان به مرکز سیاست گذاری امنیتی با دریافت مبلغ 2 میلیون و 100 هزار پوند، بنیاد پژوهش و آموزش های امنیتی ضدتروریستی با مبلغ یک میلیون و 575 هزار پوند و مرکز آزادی های دیوید هارویتس با مبلغ 3 میلیون و 400 هزار پوند اشاره کرد.
بنیاد ریچارد ملون هیچ گونه پاسخی به نامه های پژوهش گران و خبرنگاران در حوزه شفاف سازی فعالیت هایشان ارائه نکرده است.
* برگرفته از کتاب "اسلام هراسی در غرب" اثر محمدرضا دهشیری
پایان پیام/ 

کد خبر 293773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha