تلاش برای جبهه بندی میان اسلام و دیگر ادیان!

خبرگزاری شبستان: اسلام هراسان ادعا می‌کنند تمدن اسلامی با تمدن یهودی و مسیحی در جنگ مستقیم است و همین مساله را دلیل اصلی تنظیم لایحه ضد شریعت می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دیوید یروشالمی 56 ساله بنیان کذار اتاق فکری با نام "انجمن آمریکایی برای موجودیت ملی" است. این موسسه در سال 2007 پیشنهاد تصویب لایحه ای را در مجلس آمریکا مطرح کرد که بر اساس آن پیروی از قانون شریعت جرم تلقی شود و دست کم 20 سال زندان در پی داشته باشد. در واقع این موسسه همکار بسیاری از اتاق های فکر و سازمان پایه در شبکه اسلام هراسی در آمریکاست.
اتحادیه ضد افترای آمریکا با مطالعه فعالیت های یروشالمی به این نتیجه می رسد که او فردی متعصب و افراطی درباره مبارزه با مهاجران و سیاه پوستان است. در سال 2006 یورشالمی در مقاله ای با عنوان "مطالبی پیرامون نژاد، بحثی وسوسه انگیز" سیاهان را جانی ترین افراد خوانده است. او مشاور اصلی مرکز سیاست گذاری امینی یعنی همان مرکز گافنی و نویسنده مشترک کتاب معروف این مرکز یعنی "شریعت تهدیدی برای آمریکا"ست. همچنین به عنوان مشاور حقوقی گروه ضد اسلامی توقف سازی آمریکا فعالیت می کند که این گروه زیر نظارت مستقیم رابرت اسپنسر است.
توصیف اتحادیه ضد افترا از موسسه توقف سازی آمریکا به این ترتیب است که این سازمان گروهی ضد اسلامی است که برنامه های توطئه علیه مسلمانان را با عنوان رویارویی با اسلام افراطی سازمان دهی می کند. این سازمان به تازگی به عنوان گروهی نفرت پراکن از سوی مرکز حقوق فقرای جنوب مطرح شد.
یورشالمی به عنوان مشاور موسسه های دیگر مانند "با مدرسه اسلامی بجنگیم" فعال است. این گروه فرقه ای راست افراطی و ضد اسلامی در شهر نیویورک است که در سال 2007 با حمله به مدرسه عمومی مذهبی در شهر نیویورک، تدریس زبان و فرهنگ عربی را در این مدرسه محکوم کرد. این مدرسه که با نام "آکادمی بین المللی خلیل جبران" معروف است، تلاش می کرد با استفاده از مفاهیم آموزشی بین المللی در حوزه مطالعه زبان عربی دوره ای فشرده ارائه می کند.
در آوریل 2011 اداره آموزش و پرورش شهر نیویورک اعلام کرد به دلیل استانداردهای آموزشی، می خواهد مکان این مدرسه را تغییر دهد. بسیاری از طرفداران این مدرسه، انزجار خود را از این کار در اخبار اعلام کردند، چرا که اعتقاد داشتند این تصمیم با حمله هایی که از سوی گرو های ضد اسلامی به این مدرسه انجام شده است ارتباط مستقیم دارد.
همچنین یروشالمی نماینده گروه های مسیحی جناح راست است. در دسامبر 2008 یروشالمی نمایندگی مرکز توماس مور را به عنوان یک مرکز عمومی غیر انتفاعی در حوزه فعالیت های حقوقی بر عهده گرفت. این مرکز برای آزادی مذهبی مسیحیان و دفاع از آن تلاش می کند و یکی از مدافعان قرآن سوزی تری جونز بوده است. یروشالمی علاوه بر این علیه دولت فدرال آمریکا به دلیل اعطای وام به گروه امریکن اینترنشنال اقامه دعوا کرده است.
این کار دولت بخشی از بسته نجات اقتصادی بوده که در جریان بحران مالی 2008 به این گروه اعطا شده است. ادعای یورشالمی این بود که این گروه تجاری محصولاتی را تولید کرده اند که تبلیغ کننده ی اسلام و ضد مسیحیت است. مهم ترین کمک یروشالمی به شبکه اسلام هراسی همیاری در تنظیم و تدوین لایحه ضد شریعت است که در چندین و چند ایالت آمریکا مطرح شده است.
علاوه بر این وی در گزارش های بسیاری در حوزه مبارزه با شریعت و رویارویی با قوانین اسلامی نقشی مهم داشته است. او اعتقاد دارد که تمدن اسلامی با تمدن یهودی و مسیحی در جنگ مستقیم است و مسلمانان و به ویژه طرفداران واقعی اسلام دشمنان امروز آمریکا هستند. وی همین مساله را دلیل اصلی تنظیم لایحه ضد شریعت می داند و اعتقاد دارد که با تصویب آن می تواند مسلمانان را از حقوق موجود در قانون اساسی محروم کند و اجازه تبلیغ و انجام امور دینی را از آنها بگیرد.
یروشالمی مبلغ 274 هزار و 883 دلار از مرکز csp یعنی همان مرکز سیاست گذاری امنیتی به دلیل خدمات مشاوره دریافت کرد ه است. سازمان او یعنی انجمن آمریکایی موجودیت ملی در آمدی بالغ بر:
385 هزار دلار در سال 2007
389 هزار دلار در سال 2008
310 هزار دلار در سال 2009 داشته که همه این درآمدها بر مبنای اطلاعات مالیات خود شرکت بوده است.
*به کوشش محمد رضا دهشیری
پایان پیام/
 

کد خبر 328142

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha