میزان تقصیر مقصران حادثه هولناک برمشور مشخص شده است

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل آتش نشانی شیراز با اشاره به اینکه میزان تقصیر مقصران حادثه هولناک برمشور مشخص شده است، گفت: باید روح شجاعت این افراد در آتش نشانان آینده دمیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، رامین طالبی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز امروز (9شهریور) در پاسخ به سئوال خبرگزاری شبستان در خصوص آخرین وضعیت بازماندگان و خانواده های کشته شدگان سایت دفن زباله برمشور شیراز، با اشاره به اینکه 50 درصد از دیه این افراد را شهرداری تقبل کرده است، گفت: این مهم توسط شورای شهر شیراز تصویب شده است.


وی با اشاره به اینکه میزان تقصیر مقصران این حادثه مشخص شده است، اضافه کرد: این قضیه در دادگاه اعلام شده اما قابل توجه می توان نسبت به تغییر آن اعتراض کرد.


طالبی با اشاره به اینکه یک صد میلیون ریال هزینه کفن و دفن این افراد به خانواده های آنان ارائه شده است، افزود: پرستاری برای فرزندان صغیر یکی از آتش نشانان گرفته شده و به مدت حداکثر 2 سال پرستاری می کنند.


مدیر عامل سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به اینکه یکی از فرزندان هر کدام از بازماندگان در آینده در صورت موافقت خودشان به استخدام شهرداری خواهند آمد، اظهار داشت: در تلاشیم آموزش را سازمان تقویت کنیم و آتش نشان باید آموزش های را ببینند.


وی با اشاره به اینکه این 2 آتش نشان فوت شده در سال 94 بازنشست می شدند، افزود: این 2 کشته شده آتش نشانی 10 ها ساعت آموزش کتبی روی پرونده دارند.


طالبی با اشاره به اینکه باید جامعه حرفه آتش نشانی را بشناسند اگر می خواهند قضاوت کنند باید ابتدا شرایط را در نظر بگیرند، اظهار داشت: این افراد اسطوره های زمان خود بودند که متاسفانه توسط رسانه ها به خوبی به آن پرداخته نشد.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای دلجویی از خانواده های آتش نشانان در تلاش هستیم، اضافه کرد: خطر جزیی از کار آتش نشانان است و نباید ایثارگری آتش نشانان مورد غفلت قرار گیرد.


وی با اشاره به اینکه ساخت تندیس جانباختگان در حال ساخت است، افزود: شان کشته شدگان باید حفظ شود و ضمن اینکه این کشته شدگان نامزد دریافت نشان شجاعت ایثارگران شوند.


طالبی با اشاره به اینکه شهرداری آنچه در وجودش باشد را انجام می دهد و هیچ قصوری نخواهیم داشت چرا که آنان برادران ما بودند، افزود: باید روح شجاعت این افراد در آتش نشانان آینده دمیده شود.


وی با تاکید بر اینکه نگاه برخی از مسئولین به آتش نشانی درست نیست و شغل ما جزیی از خطر است، اضافه کرد: برخی قوانین دست و پاگیر باعث می شود تا کار لحظه ای آتش نشانان کمتر دیده شود و باید با اورژانسی دانستن شغل آتش نشانی سعی شود تا آتش نشانان از دلگرمی بیشتری برخوردار شوند، قوانین اجازه ریسک کردن را به آتش نشان نمی دهد که باید مسئولین بدانند که ریسک جزیی از کار آتش نشانی است.


پایان پیام/

کد خبر 287946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha