کانون هدایت دستگرد؛ پیشتاز در برنامه های فرهنگی هنری

خبرگزاری شبستان: شرکت سه هزار و 500 نفر از مردم روستای دستگرد خراسان جنوبی در 40 همایش، مسابقه و کارگاه آموزشی نشان دهنده پیشتازی و موفقیت این کانون در برگزاری برنامه های فرهنگی هنری و حتی ورزشی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، کانون فرهنگی هنری هدایت دستگرد خراسان جنوبی در شهریور ماه 1388 راه اندازی شد. کانونی که امروز به عنوان نمونه بارز یک کانون و الگوی موفق در بین کانونهای استان خراسان جنوبی محسوب می شود. شاید " نظم و انضباطی" که در کارهای مدیر کانون مشاهده شد مقدمه این موفقیتهایی است که نظر مسئولان استانی و روستانشینان دستگرد را به خود جلب کرده است.

 

راهیابی اعضای این کانون فرهنگی هنری به مقاطع بالاتر علمی، دستیابی به رتبه های برتر علمی و هنری و ... به همت و تلاش مدیر و فعالان این کانون گوشه ای از موفقیت های این مجموعه مسجدی است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری هدایت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای دستگرد در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند، اظهار داشت: این کانون اقدام به جمع آوری اشعار محلی، حکایات و خاطرات مردم روستا کرده است که از آنها در ماهنامه این کانون استفاده می کند.

 

مهدی دستی گردی افزود: تاکنون 14 شماره از ماهنامه "هدایت دستگرد" به همت این کانون منتشر شده است که در آن ضمن معرفی بزرگان، چهره های علمی، ورزشی،مذهبی و رتبه های برتر آموزشگاههای روستا، مشکلات مردم پیگیری و انعکاس داده می شود.


وی به تهیه آلبوم افتخارات دستگرد (جمع آوری لوح های تقدیر، سپاس، احکام ورزشی، رتبه های علمی، هنری، مذهبی و ...) به همت این کانون اشاره کرد و گفت: در همین راستا نمایشگاه توانمندی های دستگرد برپا شده است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری هدایت دستگرد به تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی به مناسبت "روز زن" و "روز مرد" اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی، همایش های پیاده روی، جشن های ملی و مذهبی و اولین یادواره شهدای روستای دستگرد از دیگر برنامه های این کانون بوده که با حضور پرشور و استقبال خوب مردم برگزار شده است.

 

وی گفت: کارگاه های آموزشی «والدین و نحوه معرفی دین به فرزندان» و « زن، عفاف، مسئولیت»،همایش «زن، مسئولیت، حجاب» با همکاری کانون بانوان و پایگاه خواهران بسیج مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای دستگرد برگزار شده که با استقبال چشمگیر مردم روبرو شده است.

 

به گفته دستی گردی؛ تاکنون مسابقات "شعار نویسی، 10 سوالی انقلاب نور، خاطره نویسی، نقاشی آزاد، نقاشی انقلاب، ساخت پازل ایران، مسابقه پیامکی "فرشته در آید"، مسابقه میلاد علمدار کربلا، مسابقه نقاشی خودکِشی، اگر من دهیار باشیم، تفسیر سوره انفال و حفظ جزء 30 " که از سوی این کانون برگزار شده است با استقبال پرشور مردم مواجه شده است.


مدیرکانون فرهنگی هنری هدایت دستگرد یادآور شد: در این مسابقات قریب 1200 نفر از مردم روستا شرکت کرده اند.


وی از برگزاری 20 مسابقه ورزشی به همت این کانون در روستای دستگرد خبر داد و گفت: مسابقات "آمادگی جسمانی، پرتاب حلقه، پرتاب وزنه، پرش طول،دوچرخه سواری،دال پلان، دارت، دوی سرعت، طناب زنی، فوتبال، فوتسال،مچ اندازی، هفت سنگ، توث در دایره، تنیس روی میز، شطرنج، مردان آهنین و بازی های رایانه ای" از ابتدای راه اندازی کانون هدایت برگزار شده است که بیش از 1300 نفر در این مسابقات شرکت کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر مسابقات ورزشی بدون ورودی برگزار شود مورد استقبال مردم قرار می گیرد اما درصورت دریافت ورودی؛ آمار شرکت کنندگان کاهش می یابد.

 

دستی گردی، خواستار کمک و مساعدت دستگاه های مختلف استان به منظور جذب جوانان به برنامه های مسجد و کانون شد.


به گفته وی، 12 نفر از اعضای کانون پس از شرکت در کلاس های آموزشی و تقویتی که از سوی این کانون فرهنگی هنری برگزار شد، در آزمون ورودی به دبیرستان های نمونه قبول شدند.

 

این مدیرکانون به راه اندازی کتابخانه کانون با چهار هزار جلد کتاب اشاره کرد و گفت: استقبال جوانان از کتب کتابخانه خوب است.

 

دستی گردی خاطرنشان کرد: مسئولان باید در اختصاص بودجه به کانونها؛ سطح فعالیت آنها را سنجیده و بعد نسبت به تقسیم اعتبارات اقدام کنند چرا که این موضوع خود موجب ایجاد انگیزه در مدیران کانونها برای کار بهتر است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 288787

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مصطفي آرامجو IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 0
    از ديدن اين خبر بسيار مسرور شدم. از توجه شما به کانون هاي روستايي سپاسگزارم