وجود امامزادگان وبقاع متبرکه فضای کشور را دینی می کند

خبرگزاری شبستان: یک استاد حوزه علمیه قم گفت: وجود مبارک امامزادگان در کشور دیدگاه جامعه و مردم را به سمت معنویت،اخلاق و حیات اخروی متوجه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت وگو با ستاد خبری کنگره بین المللی امامزادگان در خصوص راههای تحقق منویات مقام معظم رهبری در تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی در سراسر کشور،اظهار داشت:امامزادگان از آن حیث که انتساب به پیشوایان دینی دارند مورد احترام شیعیان از ابتدا تا کنون بوده و هستند و بقاع متبرکه از این جهت همواره محل اجتماع مردم بوده است.
وی افزود: وجود امامزادها در کشور ما خیرات و برکات فراوانی از جهات مختلف معنوی، دینی، اخلاقی و حتی مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای مردم داشته است.
این عضو هیات علمی جامعه المصطفی با اشاره آثار و برکات حضور امامزادگان و وجود بقاع متبرکه از نظر روحی و روانی در جامعه،گفت: امامزادگان فضای کشور را اخلاقی، دینی و معنوی کرده اند و هرجا گنبد و گلدسته ای دیده می شود نماد مذهب و دین است و این جلوه ها آثار روحی و روانی مثبتی در جامعه ما دارد.
حجت الاسلام غرویان خاطرنشان ساخت: نذوری که مردم به امامزادگان هدیه می کنند باعث آبادانی آنها و مناطقی که امامزاده ای در آنجا حضور دارد می شود.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط با تبدیل شدن بقاع متبرکه به عنوان قطب های فرهنگی گفت: از آنجا که این اماکن و مراکز دینی بیشترین تاثیرگذاری را در مسایل سیاسی، اجتماعی،عاطفی و حتی سبک زندگی دارند باید برنامه ریزی خوبی برای جذب مردم به این مکان های معنوی انجام شود.
این استاد فقه و اصول حوزه علمیه قم همچنین در پاسخ به این سوال که هدف معاندین از تخریب و تضعیف جایگاه امامزادگان در میان مردم چیست؟ تصریح کرد به نظر می رسد دشمنان و مخالفان از همین تاثیرگذاری مذهب و عناصر دینی و قطب های اخلاقی و معنوی خوف دارند.چرا که وجود این امکان و مراکز مقدس فضای کشور را دینی می سازد لذا آنهایی که با دین و اخلاق عناد دارند این فضا را بر نمی تابند.
حجت السلام غرویان در ادامه تاکید کرد: امامزادگان دیدگاه جامعه و مردم را به سمت حیات اخروی توجه می دهند اما کسانی که اهل دنیا و حیات حیوانی هستند از هر گونه نماد دینی و مذهبی خوف دارند.
وی درباره برگزاری کنگره بین المللی امامزادگان آن را باعث آشنایی نسل جوان با زندگی امامان (ع)، ولایت، حکومت دینی و فلسفه سیاسی اسلام و امامت ارزیابی کرد و افزود: بزرگداشت وتجلیل امامزادگان باعث شناخت صحیح نسل جوان نسبت به آنان وسبب جهت گیری صحیح ذهنی نسل جوان به سمت امامت و ولایت است و برگزاری این همایش ها برای جامعه و به ویژه جوانان ضروری است.
 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 290482

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha