کانون باقرالعلوم(ع) بیرجند؛ محل اتصال علم و نور

خبرگزاری شبستان:می گفت:این روزها کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع)بیرجند محل اتصال علم و نور با یکدیگر است؛برای گفته اش شاهد هم می آورد؛ اساتید،دکتر و مهندس های زیادی که از کتابخانه کانون به کشور تحویل داده شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) بیرجند در اردیبهشت 76 متولد شد. دیگر این کانون در حد و اندازه یک نوجوانی است که پا در سن 17 سالگی گذاشته است.


امروز به هریک از فعالان و اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان که مراجعه کنید و نام یکی از کانونهای فعال را جویا شوید بی شک کانون فرهنگی هنری "باقرالعلوم(ع)" بیرجند را بر زبان خواهد آورد.


کانونی که شنیدن نام آن برای من نیز یادآور روزها و خاطرات شیرینی است. جایی که بی شک محل اتصال من با خانواده بزرگ "شبستان" را رقم زد.

 


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) بیرجند در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: در حال حاضر این کانون دارای 15 عضو اصلی برادر و 15 عضو اصلی خواهر است که همگی دارای حکم مسئولیت هستند.


علی کاربر ادامه داد: سایر اعضای کانون که در کتابخانه، کلاس های تابستانی و ... عضو هستند و شرکت می کنند بیش از 400 نفر می شوند.


وی با اشاره به اینکه "واحد فناوری و اطلاعات، خانه نور، کتابخانه تخصصصی و کارگاه کامپیوتر" از جمله بخش های این کانون است، افزود: برگزاری مراسمات ملی مذهبی، برپایی کلاسهای اوقات فراغت، جلسات هفتگی قرآن و کلاسهای حفظ، برپایی نمایشگاههای مختلف در طول سال و برگزاری دوره های آموزشی کتابداری ویژه کانونهای سطح استان از جمله فعالیت های این کانون است.

 


کانون تخصصی کتابخانه ای خراسان جنوبی مسئول ساماندهی کتابخانه های کانونهای مساجد استان
مدیر کانون تخصصی کتابخانه ای خراسان جنوبی ارائه خدمات در کتابخانه این کانون را به صورت برگه دان و به وسیله سیستم رایانه عنوان می کند و ادامه می دهد: در حال حاضر طرح ساماندهی کتابخانه های کانونهای مساجد بر عهده این کانون است.


وی از تهیه نشریه تجربی در قالب فصلنامه 5 خبر داد و گفت: این نشریه پس از چاپ به تمامی ادارات، کانونها و مساجد سطح استان ارسال می شود.


کاربر با اشاره به وجود 5 هزار جلد کتاب در کتابخانه این کانون تاکید کرد: بیشتر این کتابها در زمینه های تاریخی، کمک درسی، علمی و ادبی هستند.


وی با تاکید بر اینکه 80 عضو ثابت این کتابخانه همه روزه از فضای کتابخانه و کتب موجود در این کتابخانه استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 70 نخبه از سوی این کانون در رشته های مختلف پزشکی، مهندسی، استاد دانشگاهی و ... تحویل جامعه شده است.

 


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) بیرجند به برگزاری کلاس های تابستانی در این کانون اشاره کرد و گفت: کلاس های حفظ، قرائت، روخوانی و روانخوانی، کامپیوتر، کلاس های ورزشی، زبان انگلیسی، خوشنویسی و نقاشی هر سال تابستان از سوی این کانون برگزار می شود و تاکنون 2500 نفر در این کلاسها از زمان راه اندازی کانون شرکت کرده اند.


شرکت 2هزار و 500 نفر در کلاس های تابستانی کانون باقرالعلوم(ع) بیرجند


رایانه و قفسه کتاب؛ مهمترین نیازهای کانون تخصصصی کتابخانه ای خراسان جنوبی

کاربر با اشاره به فضای بسیار بزرگ کارگاه کامپیوتر این کانون افزود: فضای بسیار بزرگی در اختیار کانون است اما به دلیل تعداد محدود رایانه، امکان شرکت بیش از 12 نفر در کلاسهای رایانه فراهم نیست که در صورت تجهیز این کارگاه، با توجه به استقبال خوب مردم و دانش آموزان از کلاسها، برگزاری کلاسهای کامپیوتر با اعطای گواهینامه فنی و حرفه ای در طول سال ادامه خواهد داشت.


وی استقبال جوانان و نوجوانان را از کلاسهای پاییزه و زمستانه کانون در رشته های کامپیوتر و قرآن را خوب ارزیابی کرد و گفت: در بخش کتابخانه نیز به دلیل حجم انبوه تعداد کتب، با کمبود قفسه مواجه هستیم.


مدیر کانون تخصصی کتابخانه ای خراسان جنوبی یادآور شد: در پایان هر فصل تلاش می شود تعدادی از کتب از رده خارج را وجین کرده و به کتابخانه های روستایی تحویل دهیم تا فضا برای کتابهای جدید و به روز رسانی کتابخانه فراهم شود.


وی از برگزاری کلاس های حفظ به منظور شرکت اعضای این کانون در مسابقات مدها متان و طرح های قرآنی 1447 و... خبر داد و گفت: در تابستان امسال 7 دانش آموز موفق به حفظ جزء 30 شده اند که این کلاس ها در طول سال نیز ادامه می یابد.


پایان پیام/

کد خبر 297246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha