127 هزار نفر در کشور معلولیت شنوایی دارند

مدیر کل دفتر توان‌پزشکی مراکز روزانه بهزیستی با اشاره به اختلالات شنوایی شایع‌ترین نقیصه مادرزادی بدو تولد است، گفت: 127 هزار نفر در کشور معلولیت شنوایی دارند.

اختلالات شنوایی شایع‌ترین نقیصه مادرزادی/30 درصد ناشنوایان تحصیلات دانشگاهی دارند

به گزارش خبرنگار شبستان، زهرا نوپرست، مدیر کل دفتر توان‌پزشکی مراکز روزانه سازمان بهزیستی در دومین سمپوزیم کم‌شنوایی و ناشنوایی با بیان این مطلب گفت: شیوع معلولیت در دنیا به 15 درصد رسیده است که 2/4 این معلولان، معلولیت شدید و متوسط دارند.

وی با بیان اینکه هر روز در کشور 20 تا 30 نوزاد کم‌شنوا متولد می‌شود، اظهار کرد: از طرفی شیوع کم‌شنوایی شدید در کشور 1 تا 3 نفر در هر هزار تولد است.

به گفته نوپرست، 60 درصد موالید کشور تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر 55 مرکز کودک ناشنوا در کشور وجود دارد که میزان توانمندسازی این مراکز 90 درصد است.

وی با اشاره به اینکه این مراکز دارای بازخورد خوبی هستند، گفت: برای نیمه دوم سال با حمایت حوزه معاونت توانبخشی اعتباری برای ایاب و ذهاب خانواده‌ها که به این مراکز دسترسی ندارند، در نظر گرفته شده است تا بتوانند به راحتی برای دریافت خدمات توان‌بخشی مراجعه کنند.

مدیر کل دفتر توان‌پزشکی مراکز روزانه بهزیستی 9 میلیارد تومان اعتبار برای کاشت حلزون توسط سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است و امسال کمک‌هزینه کاشت حلزون از 3 میلیون تومان به 4 میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته نوپرست، در حال حاضر پشت‌نوبتی کاشت حلزون ماه به ماه است و به صورت ماهانه جراحی کاشت حلزون صورت می‌گیرد.

پایان پیام/
 

کد خبر 297329

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha