بررسی پرونده مستند ظهور ازسوی دادستانی به عنوان نماینده مدعی العموم

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: اینکه بیاییم علائم ظهور را با افراد خاص تطبیق دهیم و یا تعیین وقت ظهور را اعلام کنیم، حرام است و کار این افراد کذب است و آنها کذابند.

 
 
به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه عصر دوشنبه در نخستین نشست خبری خود در سال 90 در پاسخ به پرسشی که آیا اشخاصی می توانند فیلم مستندی به نام ظهور نزدیک است را ساخته و توزیع کنند و مورد تکذیب بسیاری از صاحب نظران و مراجع قرار بگیرند گفت: ظهور صاحب الامر یک امربدیهی و وظیفه آحاد مسلمانان و بشریت انتظار فرج است. باید زمینه را برای فرج آماده کنیم البته علائم ظهور امام زمان(عج) هم در برخی از اسناد ذکر شده است که بسیاری از اسناد ضعیف و برخی هم درست است که باید این مسائل در مراکز اهل فن بررسی شود.
حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: اینکه بیاییم علائم ظهور را با افراد خاص تطبیق دهیم و یا تعیین وقت ظهور را اعلام کنیم حرام است و کار این افراد کذب است و آنها کذابند.
سخنگوی قوه قضاییه یاد آور شد: بنده قبل از اینکه آقایان ری شهری، کورانی و حائری این مسائل را در سی دی تکذیب کنند فیلم ظهور نزدیک است را دیدم و یقین داشتم که صحیح نیست برای همین پس از تکذیب این آقایان این افراد مطمئن باشند که دادستانی به عنوان نماینده مدعی العموم در این مورد وارد می شود.

مستند ظهور نزدیک است با رویکردی خاص به مقوله ظهور می‌پردازد واکنش و انتقاد حضرات آیات سیستانی و مکارم شیرازی را به همراه داشته است. این فیلم و مشابه آن بر اساس روایت ضعیف و مردود تهیه شده است و در آن از کتبی استفاده شده که اعتبار لازم را ندارند و در موارد متعدد نیز مطالب بدون سند و مدرک مطرح شده است، علاوه بر این تطبیق علائم با برخی افراد به علت محدودیت علم و امکان خطا و اشتباه در شناخت مصادیق نه تنها کار ناپسند و مردودی است، بلکه پیامدهای خطرناکی همچون ایجاد شک و تردید در اصل مهدویت را در مخاطبین به دنبال دارد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 30401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha