71نفراز مجریان طرحهای اقتصاد مقاومتی تسهیلات اشتغالزایی دریافت می کنند

خبرگزاری شبستان: مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: 71 نفر از مجریان طرح های اقتصاد مقاومتی برای دریافت حدود هفت میلیارد ریال تسهیلات معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد زهرایی، مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: کارگاه های قارچ در سطح استان سبب افزایش تولید و اشتغالزایی خانگی شده است.

 

وی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی اقدام به تشکیل تعاونی تولیدی قارچ کاران و تولید کنندگان کود آلی ورمی کمپوست در استان نموده است، ادامه داد: این امر در راستای اهداف عالیه اقتصاد مقاومتی، بهبود و ساماندهی وضعیت تولید و توزیع و فروش قارچ خوراکی در استان صورت گرفته است.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به مذاکرات این سازمان با مراکز تجمعی استان شامل مراکز نظامی، آموزش و پرورش، دانشگاهها و بیمارستان ها از طریق بسیج جامعه اقشار مختلف برای مصرف قارچ و ماهی تولیدی استان افزود: این اقدام در راستای تغییر الگویی مصرف در جامعه صورت گرفته است.

 

برنامه های مصرف و عرضه محصولات تولیدی کشاورزی استان
زهرایی گفت: این سازمان نسبت به ایجاد یک بازارچه مصرف و عرضه مستقیم محصولات تولیدی کشاورزی استان با میادین میوه و تره بار شهرداری بیرجند وارد مذاکره شده است.

 

وی در خصوص اقدام سازمان بسیج سازندگی جهت تهیه یک بروشور تبلیغی در خصوص مزایای مصرف قارچ خوراکی و ماهی توسط بسیج سازندگی استان خبر داد و یادآور شد: این بروشور از طریق بسیج جامعه زنان و مساجد و محلات در بین خانواده بسیجیان توزیع خواهد شد.

 

برنامه تولید و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه نخستین حرکت بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در سایه سازمان بسیج سازندگی جهت راه اندازی هسته های مقاومت اقتصادی(فلاحین) شروع شده، گفت: انتقال یافته های علمی، تخصصی و تجربی از طریق کشاورزان نمونه یکی از مناسب ترین روش های ترویجی ارتقاء عملکرد افزایش بهره وری و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و دامی استان می باشد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی، زهرایی در خصوص تسهیلات بانک مهر اقتصاد در قالب اقتصاد مقاومتی اذعان داشت: تمامی تسهیلات در عرصه های اجرایی قرارگاه جهاد اقتصادی به صورت قرض الحسنه و عقود اسلامی است.

 

وی یادآور شد: از تعداد 71 نفر افراد معرفی شده 32 نفر تسهیلات را دریافت و نسبت به راه اندازی کارگاه و ورود به چرخه تولید اقدام کرده اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 309092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha