فعالیت هیئات مذهبی باید دارای چارچوب مشخصی باشد

خبرگزاری شبستان:معاون فرهنگی و پژوهشی اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی اسامی، عناوین و فعالیت هیئات مذهبی باید دارای چارچوب مشخصی باشد که برای آنها تدوین شده است.

حجت الاسلام داود چمانی، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در استان مرکزی هیئتی با نام متوسلین به ذوالجناح وجود ندارد و گروهی که با این عنوان در حال انجام فعالیت بودند نیز با پیگیری های دستگاه های امنیتی منحل شدند.

 

وی در رابطه با انتشار خبر فعالیت هیئت متوسلین به ذوالجناح افزود: بر اساس بررسی های به عمل آمده در استان هیئتی به این نام در استان ثبت نشده است و سازمان تبلیغات برای ثبت هیئات مذهبی با نام های مختلف محدودیت دارد.

 

این مقام مسوول اضافه کرد: سازمان تبلیغات و شورای هیئت های مذهبی از نام های در خور شان و جایگاه والای امام حسین(ع) و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان برای هیئت ها انتخاب می کند.

 

حجت الاسلام چمانی ادامه داد: نا آگاهی و عدم توجه بعضی از افراد به این امور موجب اینگونه فعالیت ها و این اقدامات خرافی می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: ایجاد رفتارهای خرافی و به انحراف کشیده شدن مراسم عزاداری در قالب ایجاد چنین هیئت‌هایی صحیح نیست.

 

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اسامی، عناوین و فعالیت هیئات مذهبی باید دارای چارچوب مشخصی باشد که برای آنها تدوین شده است.


وی با بیان اینکه شورای هیئات مذهبی در تمامی شهرستان‌های استان تشکیل شده و روند فعالیت هیئات را نظارت و امور مربوط به آنها را پیگیری می کند، ادامه داد: رصد هیئت های مذهبی با توجه به گستردگی مراسم در این ایام کار بسیار مشکلی است و ولی با این وجود این کار انجام می شود.


حجت الاسلام چمانی اضافه کرد: با چنین هیئت‌هایی که مورد تایید سازمان تبلیغات نیستند و رفتارهای خرافی را در جامعه دامن می زنند برخورد می شود و نهادهای فرهنگی نیز باید با ورود به این حوزه از لطماتی که این هیئت ها از بعد فرهنگی به جایگاه سیدالشهدا(ع) وارد می کنند جلوگیری کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 310325

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha