پیوند کتاب و مسجد؛ حرکتی ارزشمند توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مبارکه گفت:پیوند کتاب و مسجد یک حرکت ارزشمند توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

داود صابری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مبارکه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: پیوند کتاب و مسجد یک حرکت ارزشمند توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد که در تقویت کتابخوانی و بسط و گسترش آن با محور مسجد صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد: شهرستان مبارکه با 51 کانون فرهنگی و هنری مساجد، دارای 17 کتابخانه مسجد است که با ارائه کتاب در حوزه های مختلف می تواند تا اندازه زیادی پاسخگوی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مسجد باشد.

 

صابری با بیان اینکه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه از اهمیت بسزایی برخوردار است و جامعه را از آسیب های اجتماعی دور نگه می دارد، افزود: کتابداران کتابخانه های مساجد باید تلاش کنند تا میزان مطالعه را در بین نوجوانان و جوانان افزایش دهند و آنها را ترغیب به مطالعه کتاب کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مبارکه تصریح کرد: امیدوارم در آینده ای نزدیک با مجوزدارشدن کتابخانه های مساجد، فعالیت این کتابخانه ها ارتقا یابد.

 

وی با بیان اینکه مساجد از مهم ترین پایگاه های دینی و فرهنگی هستند، افزود: با ارائه کتب مفید در کتابخانه های مساجد و بروز کردن آنها، می توان ضمن حفظ و احیای ارزش های اسلامی و انقلابی، کشور را در مسیر رشد و توسعه یاری رسانیم.

 

گفتنی است، در استان اصفهان، از یک هزار و 600 کانون فرهنگی هنری مساجد استان، 900 باب آنها دارای کتابخانه هستند که 200 باب آنها مجوز رسمی دریافت و مابقی نیز در بررسی ها آینده مجوز می گیرند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 314403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha