دشمن توان ارزیابی نیروی های بسیج مردمی را ندارد

خبرگزاری شبستان:امام جمعه مشهد با بیان اینکه بسیج تکیه گاه اقتدار نظام است، گفت:اگر دشمن فکر حمله به ایران راداشته باشد می تواند تجهیزات و نیروهای ارتش و سپاه را ارزیابی کند اما قادر به ارزیابی نیروی بسیج نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز( اول آذر) در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهداشاره ای به هفته بسیج داشت و اظهار کرد: بسیج تکیه گاه اقتدار نظام است.


وی به تعبیر اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با تشکیلات بسیج مبنی بر اینکه "بسیج ابهت نظام است"  اشاره کرد و گفت: این تعبیر شعاری نیست بلکه این تعبیر مقام معظم رهبری وضعیت بسیج در گذشته و  دوران کنونی تفسیر می کند.


آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فکر تشکیل بسیج 20 میلیونی را در جریان حمله آمریکا به بیابان های طبس در اردیبهشت سال 59 صادر کرده و این تشکیلات در آذر همان سال شکل گرفت، تصریح کرد: حمله آمریکا به بیابان های طبس این مسئله را روشن ساخت که انقلاب اسلامی برای استکبار جهانی به مثابه سنگی است که در مقابل پیشرفت آن ها قرار دارد.


وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) با این تفکر که قدرت دفاع از این انقلاب و نظام باید از دستگاه های نظامی و انتظامی خارج شده و مدافع اصلی نظام باید ملت باشند دست به تشکیل بسیج مردمی زدند.


امام جمعه مشهد گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی یک سیاست مدار غربی، امام خمینی (ره) را سیاست مداری دانست که در دنیا بی نظیر است چرا که در آن دوران امام با تشکیل کمیته انقلاب اسلامی توانست 360 هزار قبضه اسلحه را که با پیروزی انقلاب به دست مردم افتاده بود از بین آن ها جمع آوری کند.


وی تاکید کرد: در حال حاضر اگر دشمن فکر حمله نظامی به ایران را داشته باشد می تواند تجهیزات نظامی و نیروهای ارتش و سپاه را ارزیابی کند اما ارزیابی نیروی بسیج مردمی برای آن ها ممکن نخواهد بود.


آیت الله علم الهدی با بیان اینکه هر کدام از نیروهای بسیجی فکر و ابتکار جدیدی دارند، افزود: در دوران دفاع مقدس که دشمنان کشور ما را از نظر تجهیزات نظامی تحریم کرده بود این فکر و ایده نیروی بسیج مردمی بود که توانست در برابر دشمنان مقاومت کند.


وی با اشاره به اینکه دشمن نمی داند با چه تعداد از جوانان نخبه، مهندس، دکتر و فعال کشور ما روبه رو است، گفت: اکنون که 25 سال از پایان جنگ تحمیلی می گذرد و دشمن از همه اطراف کشور ما را محاصره کرده است و هر روز شعار " گزینه نظامی روی میز است" را عنوان می کند تنها به این دلیل است که نمی داند با چه تعداد نیروی مردمی باید مقابله کند و همین موجب شده تا جرأت حمله به ایران اسلامی را نداشته باشد.


امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه بسیج مردمی تنها در مسئله نظامی مقابل دشمنان قرار ندارد، بیان کرد: در بحث تهاجم فرهنگی و همچنین تهاجم اقتصادی و تحریم ها خطاب اول رهبری به بسیج است که اقتصاد مقاومتی را در کشور نهادینه کنند.


وی با اشاره به اینکه امسال هفته بسیج با ایام اسارت اهل بیت امام حسین(ع) مصادف شده است، تاکید کرد: بسیج باید در مقابله با دشمن رسالت خود را از اهل بیت امام حسین(ع) بیاموزد.


آیت الله علم الهدی بزرگترین بیسجی کره زمین را زینب کبری(س) دانست و ابراز کرد: مردم ما نباید به خاطر فشارها موقعیت خود را از دست داده و خوار و ذلیل شوند.


وی تاکید کرد: ما از ظرفیت دیپلماسی هیئت دولت حمایت می کنیم و در کار آن ها دخالت نمی کنیم اما دولت باید بداند که دشمن کشور ناپاک تر از آن است که مشکلات کشور ما را با گفتگو به پایان برساند.


پایان پیام/

کد خبر 315450

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha