دومین مرکز نیکوکاری محلات در شهرستان اردبیل افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: دومین مرکز نیکوکاری محلات در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرک شهید رجایی اردبیل شهرستان اردبیل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، بهروز زلالی، مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل، صبح امروز( 4 آذر) در مراسم افتتاح این شبکه نیکوکاری، اظهار داشت: در سطح استان اردبیل30 هزار خانوار تحت حمایت امداد می باشند که بر اساس نیازمندی های زیادی که دارند با مشکلات و آسیب های مختلفی روبرو هستند که تنهایی قادر به رفع آن نمی باشند.


وی با بیان اینکه رفع تمامی نیازهای این 30 هزار خانوار مستلزم مشارکت خیرین محلات استان می باشد، افزود: مراکز نیکوکاری با هدف هدایت کمک های خیرین محل به سمت نیازمندان واقعی همان محل تشکیل شده است که امیدواریم نتایج مطلوبی را از این طرح بدست بیاوریم.


زلالی ادامه داد: جمع آوری کمک های مردمی، اولویت بندی نیازهای مددجویان، تسریع در خدمات رسانی به محرومان، تقویت کارکرد اجتماعی مساجد و شناسایی نیازمندان واقعی محلات از جمله اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری در محلات می باشد که تاکنون نیز اقدامات موثری را از این مراکز شاهد بوده ایم.


مدیر کل کمیته‌ امداد استان اردبیل، مساجد را مکانی مقدس برای تصمیم گیری های بزرگ توصیف کرد و گفت: کمیته‌ی امداد به عنوان نهادی مردمی در خدمت محرومین واقعی جامعه برای رساندن آنها به خودکفایی می باشد و در این راستا مجموعه‌ کمیته‌ باتدابیر خود در تلاش است تا در جهت مردمی شدن خدمات، قدم بردارد.


این مسئول با تاکید بر اینکه ایجاد مراکز نیکوکاری در محلات بستر مناسبی برای مشارکت خیرین و هیأت امنای محل خواهد بود، تصریح کرد: ظرفیت محلات و ریش سفیدان محل ظرفیتی عظیم و  غیر قابل انکار است و ما امیدوار هستیم با ایجاد مراکز نیکوکاری در محلات و سازماندهی خدمات کمیته‌ امداد با مشارکت هیأت امنای محل و مساجد هیچ نیازمندی در محل باقی نماند.


زلالی خاطر نشان کرد: در ایام و مناسبت های خاص تمامی امورات خیری که توسط اهالی محل انجام می شود توسط همین مساجد انجام می شود که کمیته ی امداد نیز با ایجاد شبکه های نیکوکاری در مساجد سعی در هدایت کمک ها به نیازمندان واقعی است.


گفتنی است، این مراسم با حضور مدیر کل هماهنگی شبکه های مردمی، معاونین توسعه ی مشارکت های مردمی کمیته‌ی امداد استان های زنجان، گیلان، خراسان شمالی، کهکیلویه و بویر احمد و هیأت امنای محل، دومین مرکز نیکوکاری محلات در اردبیل افتتاح شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 316581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha