محصولات قناعت / ظرف عجیب بدن کدام عضو است؟

انسان قانع، آرام است و آرامش ساز، قانع مودب است و آداب ساز، قانع نورانی است و نوردهنده، قانع راحت است و راحت بخش.

خبرگزاری شبستان: مجموعه رهنمودهای اخلاقی آیت الله شیخ حسین انصاریان در کتابی با عنوان " شیخ حسین " منتشر شده است. در این کتاب سخنان این عالم ربانی را با موضوعاتی چون اخلاص، تهذیب، معاد، توکل، مرگ، نماز و دعا می خوانیم. رهنمودهای زیر برگرفته از این کتاب است.
 

محصولات قناعت
قناعت، حافظ انسان از چشم و هم چشمی است، چشم و هم چشمی حالتی که، جز ایجاد لشکر غصه و غم و طمع و حسد و سبعیت و درنده خویی، چیزی برای انسان به ارمغان نمی آورد.
قناعت، محصول ایمان، میوه رضا و تسلیم و ثمره وقار و ادب قلب انسان، نسبت به وجود حق تعالی است. چون نور قناعت در چراغ هستی انسان تجلی کند، انسان تبدیل به قدرتی برای حفظ حقوق دیگران و ایستادن بر چهارچوب حقوق می شود.
انسان قانع، زندگیش را در امور مالی، در چهارچوب حلال ودر امور نفسی و شهوانی، در چهارچوب پاکی و در امور اجتماعی، در چهارچوب حسن خلق نگاه می دارد.
انسان قانع، آرام است و آرامش ساز، قانع مودب است و آداب ساز، قانع نورانی است و نوردهنده، قانع راحت است و راحت بخش.
قانع، در حقیقت مالک همه چیز است به این خاطر، نه طمع به چیزی دارد، نه برای به دست آوردن چیزی که حق او نیست حرص می زند، وقتی محصول قناعت این واقعیت ها باشد، چرا قانع از همه مردم دنیا راحت تر نباشد؟!
 

قلب ظرفی عجیب است
واقعا قلب ظرف است و ظرفی عجیب، اگر در این ظرف، ایمان به حق و قیامت، پاکی، نورانیت، حیات، خوف از عذاب، خشیت، اخلاص، رقت، رافت، رحمت، محبت و عشق جای داده شود، صاحب آن از آرامش و اطمینان و امنیت برخوردار خواهد بود و کل کسانی که با او در ارتباطند، در امنیت و سلامت و راحت خواهند بود و اگر این ظرف جایگاه طمع، بخل، حرص، حسد، کینه، نفاق، کفر، شرک، قساوت، بدگمانی و امثال این اوصاف شود، دارنده چنین قلبی موجودی خطرناک، مضر، آلوده، پلید و ستمکار خواهد بود و احدی در کنار او امنیت نخواهد داشت.
 

بنا بر این گزارش کتاب یک شیخ حسین به قلم مریم ثابت قدم از سوی انتشارات تقدیر وارد بازار نشر شده است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 316854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha