با چشم گردآلود نمی توان لیلی را دید!/بازشدن قفل دل به برکت نام حسین(ع)

با چشم گردآلود نمی شود لیلی را دید، مگر آن که شب و نیمه شب گریه کنی تا آن گرد و غبار از چشم برود و آن لیلی حقیقی را ببینی.

خبرگزاری شبستان: مجموعه رهنمودهای اخلاقی آیت الله حق شناس در کتابی با عنوان "یک قدم تا خدا" منتشر شده است. در این کتاب سخنان این عالم ربانی را با موضوعاتی چون اخلاص، تهذیب، معاد، توکل، مرگ، نماز ودعا می خوانیم. رهنمودهای زیر برگرفته از این کتاب است.

 

صفای قلب
بعضی ها آنقدر قلبشان صفا دارد که روزی ده مرتبه او را تکان می دهند و می گویند چرا محاسبه نفس نداری؟ با چشم گردآلود نمی شود لیلی را دید، مگر آن که شب و نیمه شب گریه کنی تا آن گرد و غبار از چشم برود و آن لیلی حقیقی را ببینی.


شیطان را صدا نکنید
غیبت که بکنی از شئونات شخص غیبت شونده که کاسته نمی شود، ولی تو در موقعیت بدی قرار خواهی گرفت. برای اینکه شیطان خدا را از یاد تو نبرد، باید پناه ببری به خدا، یعنی پروردگار را صدا بزنی. واقعا کسی که غیبت می کند و دروغ می گوید، می تواند خدا را صدا بزند؟ نه! این شخص شیطان را صدا می زند.


دین مصنوعی فایده ندارد
عملتان مصنوعی نباشد، دین ادعایی و مصنوعی فایده ندارد. اگر شخص اطاعت خدا کرد، اگرتقوی داشت، دینش درست است. امام صادق (ع) می فرمایند: "مومن آن کسی است که فرمایش اهل بیت(ع) را در عملش ببینیم".


باز شدن قفل دل به برکت نام حسین (ع)
در قلب های غافل ما چیزی فرو نمی رود. قفل را پروردگار به برکت اباعبدالله الحسین (ع) باز می کند و یقین و راستی را در آن می گذارد و نسبت به آینده هشدار می دهد و قلبش را سالم و زبانش را صادق و گوش قلب را و چشم قلب را باز می کند. از اباعبدالله الحسین (ع) این ها را بخواهید.


زور نماز زیاد است
جوانی بود از انصار. به پیغمبر (ص) گفتند: "یا رسول الله (ص)، این جوان گناهکار است و خیلی کارها می کند ولی در عین حال نمازش را هم می خواند، قشنگ هم می خواند". حضرت فرمود: " یک روز نماز بالاخره زورش می رسد و او را از این گناه باز می دارد". طولی نکشید که به پیامبر (ص) عرض کردند: " آن چه فرمودید اتفاق افتاد و این شخص جزو عباد و زهاد شده است".


بنا بر این گزارش کتاب یک قدم تا خدا، از مجموعه صاحبدلان به قلم زهرا مقدم از سوی انتشارات تقدیر وارد بازار نشر شده است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 316256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha