توزیع غذای گرم در روستا مهدهای استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از آغاز طرح توزیع غذای گرم در روستامهدهای تحت نظارت بهزیستی استان خبر داد.

رضا ربیعی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در سال جاری پیش بینی شده است حداقل 350 کودک مهدهای روستایی در تعدادی از شهرستان های استان در مدت شش روز هفته یک وعده غذای گرم با اعتبار دولتی دریافت کنند.


وی ادامه داد: مدت اجرای این برنامه در صورت تامین اعتبار کامل حداکثر 130روز خواهد بود و روستاهای مورد نظر جهت اجرای برنامه توسط کمیته فقر غذایی استان تعیین خواهند شد.


مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: این طرح در راستای تحقق رویکرد فقرزدایی و توانمندی جامعه هدف دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور، ارتقای شاخص های رشد و تکامل کودکان در ابعاد مختلف را مدنظر قرار داده و در حال اجراست.


ربیعی خاطر نشان کرد: توزیع یک وعده غذای گرم در روستامهدها با این هدف راهی برای جلب نظر خانواده های روستایی نسبت به برخورداری از برنامه های "رشد محور " مهدها به عنوان شاخص های مهم در برنامه بهبود غذایی کودکان مورد توجه است.


این مقام مسوول بیان کرد: در ابتدا و انتهای برنامه کودکان تحت پوشش توسط پایگاه های بهداشتی روستا از نظر قد و وزن مورد ارزیابی وسنجش قرار می گیرند.


وی اضافه کرد: در سال گذشته نیز تعداد 350 کودک با اعتباری بالغ بر 406 میلیون ریال در شهرستان های فراهان، شازند، کمیجان، خنداب، آشتیان از خدمات این برنامه بهره مند شدند.


گفتنی است، این طرح در سال جاری نیز از 10 آذر ماه در روستاهای مورد نظردر استان آغاز خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 317718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha