حقوق معلولان در جامعه مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به حقوق جامعه معلولان گفت: این حقوق باید از سوی مسئولان مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مرتضی مکاریان امروز(12 آذر) در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان در محل سالن روزبه زنجان اظهار داشت: باید خدمات مطلوبی به معلولان ارائه شود تا در زمان حضور در جامعه با مشکلات مواجه نشوند.


وی با اشاره به اینکه سازمان‌ها و نهادهای موثر در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهند، یادآور شد: کم لطفی مسئولان نسبت به معلولان موجب شده تا خدمات در خور شان این افراد در جامعه ارائه نشود.


این مقام مسئول توجه به مبلمان شهری و توجه به اماکن عمومی را از خواسته‌های معلولان عنوان کرد و افزود: کمیسیون‌های مناسب‌سازی در استان‌ها شکل گرفته و برنامه‌های مختلفی در این زمینه اجرا می‌شود.


مکاریان به برخی از مشکلات جامعه معلولان اشاره کرد و اظهار داشت: توجه به حقوق معلولان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

وی توجه به فضاسازی شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرداری نباید به پروژه هایی که فاقد مناسب سازی هستند، اجازه پایان کار دهد.


این مقام مسئول یکی از رویکردهای سازمان بهزیستی را پیشگیری عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از معلولیت‌ها باید مقوله پیشگیری مورد توجه قرار گیرد.


مکاریان با اشاره به طرحهای پیشگیری این سازمان تصریح کرد: این سازمان به دنبال این است که معلولی در جامعه متولد نشود.


وی با بیان اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم از سوی این سازمان در حال اجرا است، افزود: ارائه مشاوره‌های ژنتیک از دیگر برنامه‌های سازمان در حوزه پیشگیری است.


پایان پیام/

کد خبر 319603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha