نقش زن در بیداری اسلامی در کلام امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب

اگر نسخه غربی در مورد زن درست بود، غربیها مجبور نمی شدند دوباره بعد از هفتاد، هشتاد سال، مجددا یک نهضت حقوق زنان راه بیندازند.

خبرگزاری شبستان: هسته اصلی هر جامعه و مرکز ثقل هر خانواده زنان می باشند. تربیت ذهن ها، پرورش تفکرها، جهت دهی و سامان دهی بنیان های فکری-فرهنگی، تمامی بر عهده بانوان است که این امر، نقش محوری او را برجسته تر می کند. بیانات امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب درباره نقش زنان در تحولات جامعه اسلامی به دوزبان فارسی و انگلیسی درکتابی با عنوان "بانو" گردآوری شده است. بخشی از این بیانات را با هم مرور می کنیم.
 

بیانات امام خمینی (ره) درباره نقش زنان در تحولات جامعه اسلامی
دامن مادر بزرگترین مدرسه ای است که بچه در آنجا تربیت می شود. یعنی اول مرتبه تربیت ، تربیت بچه است در دامن مادر است. آنچه که بچه از مادر می شنود غیر از آن چیزی است که از معلم می شنود؛ انسان درست کردن، یک وظیفه انسانی است، یک وظیفه الهی است، یک امر شریف است.
ج 9 ص 293
زن یکتا موجودی است که می تواند از دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که از برکاتشان جامعه به استقامت و ارزش های والای انسانی کشیده شود و می تواند به عکس آن باشد.
ج 16 ص 192
خانم های محترم، خودتان را تهذیب کنید و کودکان خودتان راتهذیب کنید، کودکان خودتان را اسلامی بار بیاورید که در اسلام همه چیز است. خودتان در پناه اسلام و به اخلاق اسلامی متخلق بشوید که همه چیز در اسلام است.
ج 7 ص 533
قرآن کریم انسان ساز است و زنها نیز انسان ساز. وظیفه زنها انسان سازی است. اگر زنهای انسان ساز از ملتها گرفته بشود، ملت ها به شکست و انحطاط مبدل خواهند شد، شکست خواهند خورد، منحط خواهند شد. زنها هستند که ملتها را تقویت می کنند، شجاع می کنند.
ج 6 ص298
در صورتی که از دامن همین مادرها مالک اشترها پیدا می شود. از دامن همین مادرها حسین بن علی پیدا می شود. از دامن همین مادرها اشخاص بزرگ پیدا می شوند که یک ملت را نجات می دهند.
ج 7 ص 446
وقتی مردها ببینند که خانمها آمدند در مقابل توپ و تانک، آنها بیشتر اقدام می کنند.
ج 10 ص 183
 

بیانات رهبر فرزانه انقلاب در مورد نقش زن در تحولات جامعه اسلامی
زن مسلمان زنی است که هم دین خود را، حجاب خود را، زنانگی خود را، ظرافتها و رقتها و لطافت های خود را حفظ می کند؛ هم از حق خود دفاع می کند؛ هم در میدان معنویت و علم وتحقیق و تقرب به خدا پیشروی می کند و شخصیت های برجسته ای را نشان می دهد و هم در میدان سیاسی حضور دارد. این می شود الگویی برای زنان.
30/06/1379
در قرآن وقتی می خواهد برای انسان های مومن مثال بزند، می فرماید: " و ضرب الله مثلا للذین امنوا امراه فرعون"؛ از یک زن مثال می زند.
30/ 06/1379
اگر نسخه غربی در مورد زن درست بود، غربیها مجبور نمی شدند دوباره بعد از هفتاد، هشتاد سال، مجددا یک نهضت حقوق زنان راه بیندازند.
30/07/1376
یکی از نشانه های مرد سالاری غربیها همین است که زن را برای مردمی خواهند؛ لذا می گویند زن آرایش کند، تا مرد التذاذ ببرد! این مردسالاری است، این آزادی زن نیست؛ این در حقیقت آزادی مرد است.
30/07/1376
 

بنا بر این گزارش کتاب بانو از سلسله کتب بیداری اسلامی، به همت ثمانه قاسمی گردآوری و از سوی انتشارات آرام دل وارد بازار نشر شده است. از جمله ویژگی های این کتاب می توان به بیان شاخصه های نقش زنان در انقلاب های منطقه وتاثیرگذاری آنان در تشکیل جامعه اسلامی اشاره کرد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 319640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha