برگزاری مسابقات قرآن کریم با هدف ایجاد فضای قرآنی در جامعه

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: مسابقات قرآنی این اداره کل با هدف تبیین فرهنگ قرآنی و ایجادی فضایی قرآنی در جامعه برگزار می شود.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک از برگزاری مرحله استانی مسابقات اذان، ابتهال و مدیحه سرایی خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات با حضور بیش از یکصد و 50 نفر شرکت کننده، 14 آذر ماه درجوار بارگاه ملکوتی امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک برگزار می شود.


وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در دو گروه خواهران و برادران برگزار می شود، افزود: 35 نفر در بخش اذان بزرگسال و 29 نفر در بخش اذان شکوفه ها ویژه برادران به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه یافتند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه انتخاب متون قوی با محتوای غنی مفاهیم اسلامی و استفاده از اشعار ناب شعرای نامدار و معتبر عربی یا فارسی از شرایط شرکت در بخش ابتهال است، اضافه کرد: در بخش ابتهال نیز 12 خواهر و برادر شرکت دارند و 10 گروه برادر و یک گروه خواهر نیز به مرحله استانی مدیحه سرایی (تواشیح) راه یافته اند.

این مقام مسوول موضوعات پیشنهادی در بخش مدیحه سرایی را شامل قرآن، مناجات، مدح پیامبر(ص)، مدح و ثنای 14 معصوم(ع)، حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س)، حضرت عباس(ع) و مباحث اعتقادی مانند توحید، عدل، نبوت، معاد، امامت و شعائر و فروع اسلامی مانند نماز، روزه، جهاد در راه خدا عنوان کرد.


حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت: این مسابقات با هدف ایجاد انگیزه در بین افراد جامعه بویژه جوانان و نوجوانان در جهت تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی و ایجاد رقابت سالم در بین افراد برگزار می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 319777

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha