لزوم شناخت ابعاد مختلف انقلاب اسلامی توسط اعضای کانون های مساجد

خبرگزاری شبستان: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: انقلاب اسلامی به معنای واقعی باید شناخته شود پس یک فرد مسجدی باید ابعاد مختلف انقلاب را بشناسد تا بتواند از آن دفاع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، امروز (13 آذر) در جلسه ای که با حضور کارکنان دبیرخانه کانون های مساجد استان فارس برگزار شد، ضمن توصیه به داشتن سیر مطالعاتی توسط کارکنان دبیرخانه های استانی در مباحثی نظیر مسجد، انقلاب اسلامی، شهدا و سیره اهل بیت (ع) گفت: انقلاب اسلامی به معنای واقعی باید شناخته شود پس یک فرد مسجدی و عضو کانون فرهنگی مساجد باید ابعاد مختلف انقلاب را از منظر امام (ره) و مقام معظم رهبری به خوبی بشناسد تا بتواند از آن دفاع کند.

 

وی با تاکید بر اینکه حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهدا سه مبنا برای شناخت انقلاب اسلامی هستند، ادامه داد: با رجوع به بیانات و فرمایشات امام و رهبری و مطالعه وصیت نامه های شهدا و تفکر و تدبر در آن می توان به شناخت های لازم دست پیدا کرد.

 

جعفری با تاکید بر ضرورت توجه کارکنان دبیرخانه های استانی به متفاوت بودن محیط کاری نسبت به سایر ادارات و نهاد ها، خاطرنشان کرد: وظیفه مجموعه این است که ضرورت ها را بشناسد و نگاه ما باید کاملا متفاوت باشد و اولین انتظار این است که مدیران کانون ها با مراجعه به دبیرخانه خط فرهنگی بگیرد و متوجه ضرورت های فرهنگی شود.


معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد در سفر به خراسان شمالی، گفت: فرمایشات و سخنان ایشان تلکیف روشن و البته مسئولیت و رسالت ما را سنگین تر کرد و این نشان از توجه معظم له به مراکز مختلفی است که در حال فعالیت هستند.


وی تاکید کرد: وقتی ولی فقیه زمان مجموعه ما را مورد توجه قرار دادند تکلیف بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد متفاوت شد و همه کارکنان حوزه نهادی در استان ها باید این فرمایشات و توصیه ها را نصب العین قرار دهند.


مسئول شورای طرح و برنامه ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه راهی که توصیه مقام معظم رهبری به آن توصیه کرده اند با اندیشه، مطالعه و تحقیق محقق می شود، اظهار داشت: باید مجموعه پویای مسجدی همیشه حرکتی رو به جلو داشته باشد و اگر فردی در دبیرخانه ها نگاهش تنها نگاه شغلی باشد، به مجموعه آسیب می رساند.


جعفری با تسلیت فرارسیدن ماه صفر، گفت: یک موضوع فرهنگی، حماسی و استقامتی است که ماه صفر را از دیگر ماه ها متمایز می کند و آن حرکت کاروان اهل بیت (ع) به شام است و حرکت فرهنگی که در این مسیر از سوی حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) انجام شد باعث ماندگاری واقعه عظیم عاشورا در تاریخ شد.


خاطرنشان می شود، گروه نظارت و ارزشیابی ستاد عالی کانون های مساجد کشور امروز (13آذر) با حضور محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی و همراهی هادی فرهنگیان، مدیر کل حراست و محمدرضا فرقانی، مدیرکل پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور به استان فارس سفر کرده اند.


پایان پیام/

کد خبر 319823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha