لزوم توجه هر چه بیشتر کانون ها به بحث عفاف و حجاب

خبرگزاری شبستان: معاون آموزش و پژوهش ستادعالی بر لزوم توجه هر چه بیشتر کانون ها به بحث عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: عفاف و حجاب ریشه در حیا دارد که باید آن را بیش از گذشته مورد توجه قرار داد.

محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: بحث محتوایی باید از برنامه های اصلی کانون های فرهنگی و هنری مساجد باشد چرا که اگر کانون برنامه داشته باشد می تواند برنامه اش را سالانه مورد ارزیابی قرار دهد.


وی بر لزوم توجه هر چه بیشتر کانون ها به بحث عفاف و حجاب تاکید و خاطر نشان کرد: غرب، عفاف و حجاب را یکی از مقوله های قوام دین اسلام می داند و از این رو مبحث آزادی را برای مقابله با این فرهنگ غنی برای جهانیان علم کرده است.


معاون ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اضافه کرد: عفاف و حجاب ریشه در حیا دارد که باید آن را بیش از گذشته مورد توجه قرار داد و کانون های تخصصی عفاف و حجاب باید با حوزه های علمیه ارتباط نظام مند داشته باشند.


جعفری، حیا را تنها مختص خواهران ندانست و یادآور شد: متاسفانه کمبود اطلاعات به ویژه در میان بانوان کافی باعث شده است تا به مقوله حجاب کمتر توجه شود.


وی در پاسخ به این سوال که ستاد عالی کانون های مساجد کشور حمایت از برنامه های ورزشی را مد نظر دارد یا خیر، تصریح کرد: کانون ها مجاز هستند در بحث ورزشی هم ورود پیدا کنند اما فعلا با بودجه کنونی عملا این ستاد نمی تواند حمایت کند.


این مقام مسئول، حمایت از ورزش را وظیفه اداره کل ورزش و جوانان دانست و تاکید کرد: با یاری خداوند متعال در صورتی که بودجه های ستاد افزایش یابد به طور حتم از ورزش به ویژه ورزش پهلوانی که ریشه در مسجد و دین مبین اسلام دارد، حمایت خواهیم کرد.


وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اعضای برتری تاکنون داشته اند که از ظرفیت های خوبی برخوردار هستند، افزود: از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد که به تیم های ملی در رشته های مختلف دعوت شده باشند، تقدیر خواهیم کرد که استان ها باید اسامی این افراد را به ستاد اعلام کنند.


پایان پیام/

کد خبر 320172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha