برگزاری نشست جمعیت بانوان فرهیخته در ایلام

خبرگزاری شبستان: نشست جمعیت بانوان فرهیخته فعال عرصه فرهنگ دینی در راستای ترویج ارزش های نظام اسلامی در این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مریم بیگ محمدی، دبیر جمعیت بانوان فرهیخته فعال عرصه فرهنگ دینی استان، صبح امروز(13 آذر) در حاشیه برگزاری این جمعیت به خبرنگار شبستان، گفت: این جمعیت در راستای ترویج ارزش های نظام اسلامی به صورت غیردولتی، غیرسیاسی و مردمی فعالیت می کند.


وی، اظهار کرد: بانوی فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی نسبت به وضعیت اجتماعی، فرهنگی و دینی خود، آگاهی و حساسیت داشته و با انعکاس این اندیشمندی در عمل و آثار خود، جریانی درمسیر بهبود موقعیت فرهنگی جامعه ایجاد می کند.


بیگ محمدی، ایجاد هماهنگی، همسویی، تعمیق و گسترش فعالیت های بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی، شناسایی، رصد و اولویت دهی به آسیب ها و نیازهای فرهنگ دینی بانوان، زمینه سازی برای هدایت و اثربخشی بانوان فرهیخته و فعال بومی، حجاب و عفاف، حمایت از ایده ها، تولیدات فکری و فرهنگی فاخر امور بانوان از اهداف این جمعیت عنوان کرد.


وی، اضافه کرد: اولویت دهی برنامه ای و هم اندیشی مشورتی بر اساس نیازها و آسیب های فرهنگ دینی، تدبیر سیمای حضور اجتماعی زنان و بهره گیری و بهبود توانمندی های فرهنگی و تبلیغی بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی از دیگر اهداف فعالیت بانوان در این جمعیت است.


بیگ محمدی، شرکت در جلسات و گردهمایی ها، مطالعه و بررسی مسائل و آسیب های فرهنگ دینی، اجتماعی بانوان و تلاش در جهت ارتقای سطح فرهنگی آنان، تهیه و ارائه نظرات، تولیدات و فعالیت های متناسب با ارتقای سطح فرهنگ دینی بانوان، پیگیری، پاسخگویی و عملیاتی نمودن موارد محوله از وظایف اعضای این جمعیت برشمرد.


دبیر جمعیت بانوان فرهخته عرصه فرهنگ دینی استان، تصریح کرد: نشست جمعیت بانوان فرهیخته عرصه فرهنگ دینی ماهانه و با حضور30 نفر از بانوان فعال در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، تبلیغی و مشاوره برگزار می شود.


دبیر جمعیت بانوان فرهخته عرصه فرهنگ دینی استان با اشاره به اینکه این بانوان در قالب 3 کارگروه ورزش و جوانان، تحقیق و پژوهش و آسیب شناسی اجتماعی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: جمعیت مذکور از سال 88 بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری تشکیل و راه اندازی شده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 319832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha