مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات استانی اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم با حضور 100 برگزیده شهرستانی در اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت‌الاسلام جواد میرزایی معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ظهر امروز( 14 آذر) در مراسم آغاز این مسابقات در محل مسجد سرچشمه اردبیل اظهار داشت: ‌مسابقات برادران در مسجد سرچشمه اردبیل و با حضور برترین‌های مرحله شهرستانی برگزار می شود.


وی با بیان اینکه برگزیدگان شهرستانی در سی و ششمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم حاضر شده اند، افزود: این دوره از مسابقات در دو بخش خواهران و برادران و در دو رده سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال در حال انجام است.


حجت الاسلام میرزایی با اعلام این مطلب که همزمان با برادران مسابقات خواهران نیز در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل آغاز شده است، تصریح کرد: 100 نفر در این دوره از مسابقات حضور دارند که برای کسب مجوز برای شرکت در مرحله کشوری با هم به رقابت می پردازند.


معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: در رشته اذان 45 خواهر و برادر و در رشته ابتهال 13 نفر حضور دارند که 10 نفر از آنها آقا و سه نفر خانم هستند که در این رشته نیز برگزیدگان در مسابقات کشوری حاضر می‌شوند.


این مقام مسئول اضافه کرد: در رشته همخوانی قرآن کریم نیز هفت گروه حضور دارند که شامل چهار گروه آقایان و سه گروه خانم‌ها هستند که برترین‌های آنها نیز به مرحله کشوری راه می‌یابند.


وی گفت: در رشته تواشیح نیزهفت گروه با هم رقابت می‌کنند که چهار گروه برادران و سه گروه در حوزه خواهران رقابت می کنند.


حجت الاسلام میرزایی در پایان سخنان خود با بیان اینکه برگزاری این مسابقات در دو گروه برادران و خواهران فضای رقابتی و حرکت مثبتی را در گرایش جوانان و نوجوانان به محافل قرآنی فراهم کرده است، خاطر نشان کرد: استقبال علاقمندان از این مسابقات به حدی بوده است که برای شرکت در مرحله کشوری با هم رقابت نفس گیری را آغاز کرده اند.


پایان پیام/

کد خبر 320360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha